Sökning: "datorspel marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden datorspel marknadsföring.

  1. 1. Loot boxes - ett nöje för barn eller ett maskerat lotteri?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Jesper Carlsson; [2019]
    Nyckelord :Civilrätt; Komparativ rätt; Socialrätt; loot boxes; marknadsföringslagen; spellagen; marknadsföring mot barn; datorspel; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This essay examines the new swedish gambling law (2018:1138) and its application on loot boxes within videogames. The purpose of the essay is to examine to what degree the swedish laws gives an effective consumer protection. LÄS MER

  2. 2. How Do Different DLC Delivery Methods Impact Appeal and Effectiveness

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Niklas Lehmkühl; Raoul Man; [2019]
    Nyckelord :Computer games; DLC; Business; Marketing; Downloadable content; Engagement; Datorspel; DLC; Företag; Marknadsföring; Nedladdningsbart innehåll; Förlovning;

    Sammanfattning : Downloadable content (DLC) distribution models employ various methods to keep consumers interested. Some methods encourage consumers to purchase and engage with a DLC model and some methods discourage consumers from engaging with the model. LÄS MER

  3. 3. En busschaufför, en busschaufför, det är en man med glatt humör – En målgruppsanalys för Bräckegymnasiets framtida marknadsföring av sitt transportprogram med bussinriktning

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Siri Jansson; [2014-02-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel En busschaufför, en busschaufför, det är en man med glatt humör. En målgruppsanalys för Bräckegymnasiets framtida marknadsföring av sitt transportprogram med bussinriktning. Författare Siri Jansson Kurs Examensarbete i media- och kommunikationsvetenskap. LÄS MER

  4. 4. 1n-G4me 4dvertising : En studie rörande produktplacering i Tv- och datorspel

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Kim Linkruus; Kristian Nilsson; Andreas Westerberg; [2011]
    Nyckelord :Product placement; In-game advertising; generation Y; generation Z; FPS-spel; marketing; advergaming; Produktplacering; In-game advertising; generation Y; generation Z; FPS-spel; marknadsföring; advergaming;

    Sammanfattning : Introduktion: Produktplacering I TV och datorspel har ökat dramatisk under senare åren. Detta till stor del för att datorspelutvecklare idag kan återge pro-dukter med hög detaljrikedom. En hög återgivningsgrad är dock ingen förut-sättning för att lyckas med en produktplacering. LÄS MER

  5. 5. Boktrailern : varför marknadsföra text med ljud och bild?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Maria Helena Stanke; [2010]
    Nyckelord :book trailers; book videos; books; marketing; online marketing; reluctant readers; young adults; YA books; reading; literacy; cover design; audience; publishers; publishing; authors; fantasy; boktrailers; böcker; marknadsföring; marknadsföring online; motvilliga läsare; unga vuxna; ungdomar; ungdomsböcker; läsande; läsförmågor; omslagsdesign; målgrupp; förläggare; förlag; utgivning; författare; fantasy;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att introducera boktrailern som fenomen och marknadsföringsmetod. Likheter mellan boktrailern, bokomslaget och filmtrailern undersöks för att ge en bild av hur en "typisk" boktrailer ser ut och vilka funktioner den kan tänkas ha. LÄS MER