Sökning: "datorspel marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden datorspel marknadsföring.
1. Loot boxes - ett nöje för barn eller ett maskerat lotteri?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : This essay examines the new swedish gambling law (2018:1138) and its application on loot boxes within videogames. The purpose of the essay is to examine to what degree the swedish laws gives an effective consumer protection. LÄS MER
2. How Do Different DLC Delivery Methods Impact Appeal and Effectiveness
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : Downloadable content (DLC) distribution models employ various methods to keep consumers interested. Some methods encourage consumers to purchase and engage with a DLC model and some methods discourage consumers from engaging with the model. LÄS MER
3. En busschaufför, en busschaufför, det är en man med glatt humör – En målgruppsanalys för Bräckegymnasiets framtida marknadsföring av sitt transportprogram med bussinriktning
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel En busschaufför, en busschaufför, det är en man med glatt humör. En målgruppsanalys för Bräckegymnasiets framtida marknadsföring av sitt transportprogram med bussinriktning. Författare Siri Jansson Kurs Examensarbete i media- och kommunikationsvetenskap. LÄS MER
4. 1n-G4me 4dvertising : En studie rörande produktplacering i Tv- och datorspel
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Introduktion: Produktplacering I TV och datorspel har ökat dramatisk under senare åren. Detta till stor del för att datorspelutvecklare idag kan återge pro-dukter med hög detaljrikedom. En hög återgivningsgrad är dock ingen förut-sättning för att lyckas med en produktplacering. LÄS MER
5. Boktrailern : varför marknadsföra text med ljud och bild?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att introducera boktrailern som fenomen och marknadsföringsmetod. Likheter mellan boktrailern, bokomslaget och filmtrailern undersöks för att ge en bild av hur en "typisk" boktrailer ser ut och vilka funktioner den kan tänkas ha. LÄS MER