Sökning: "datorspel tid"

Visar resultat 1 - 5 av 67 uppsatser innehållade orden datorspel tid.

  1. 1. Cooperative Modular Neural Networks for Artificial Intelligence in Games : A Comparison with A Monolithic Neural Network Regarding Technical Aspects and The Player Experience

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Fakulteten för datavetenskaper

    Författare :Emil Högstedt; Ove Ødegård; [2023]
    Nyckelord :Neural Network; Modularization; Sensor; Reinforcement Learning; Supervised Learning; Neuralt Nätverk; Modulärisering; Sensor; Förstärkningsinlärning; Väglett Lärande;

    Sammanfattning : Recent years have seen multiple machine-learning research projects concerning agents in video games. Yet, there is a disjoint between this academic research and the video game industry, evidenced by the fact that game developers still hesitate to use neural networks (NN) due to lack of clarity and control. LÄS MER

  2. 2. Informell inlärning inom ämnet engelska : En kunskapsöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Maria Jansson; Blerina Maliqi; [2022]
    Nyckelord :informell inlärning; engelska; extramural engelska;

    Sammanfattning : Sammanfattning Engelskan har en central roll inom många domäner i dagens samhälle och som ett resultat av digitaliseringens framgång under början på 2000-talet möter vi engelskan dagligen. Digitaliseringen har även bidragit till att barn och ungdomar möter stora mängder engelska på sin fritid, bland annat genom musik, datorspel och sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Fysisk aktivitet, stillasittande och självskattad hälsa hos gamers och icke-gamers : En kvantitativ tvärsnittsstudie

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)

    Författare :Helena Frid; [2022]
    Nyckelord :aktivitetsnivå; fysisk aktivitet; gaming; hälsotillstånd; motion; sedentärt beteende; tv-spel; vuxna gamers.;

    Sammanfattning : Att utföra fysisk aktivitet och begränsa sitt stillasittande är en viktig del i att upprätthålla en god hälsa, samt för att förebygga eventuella sjukdomar. Traditionell gaming (individer som spelar tv-och/eller datorspel) innefattar oftast i hög uträckning ett generellt stillasittande som kan påverka individens välbefinnande från flera olika perspektiv. LÄS MER

  4. 4. Dynamically Downloading Games to Minimise Start-up Time, Disk Space and Bandwidth Requirements

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Filip Ek Johansson; [2022]
    Nyckelord :video game; dynamic content; Unreal Engine; download; datorspel; dynamiskt innehåll; Unreal Engine; nedladdning;

    Sammanfattning : Video games are increasing in size. A lot of computer and console games nowadays are well over a hundred gigabytes which can create significant delays between starting the download and being able to play the game. The game might also take up a great percentage of the user’s storage drive. LÄS MER

  5. 5. Hydraulic Erosion Simulation on the GPU for 3D terrains

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sebastian Isheden; [2022]
    Nyckelord :Hydraulic Erosion; 3D erosion; CUDA; erosion; simulation; Vatten Erosion; 3D erosion; CUDA; erosion; simulering;

    Sammanfattning : Erosion is the action of various natural processes, such as water flow, wind and gravity, that displaces material from one area to another. Creating physically-based models of these complex phenomena has been a major challenge in creating realistic terrain in video games in a fast way, without having a 3D artist model the terrain by hand. LÄS MER