Sökning: "design ethnography"

Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade orden design ethnography.

  1. 1. Decolonizing architecture in Africa

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Emaelaf Tebikew Yalew; [2023]
    Nyckelord :Decolonizing architecture; vernacular architecture; African architecture; co-working; Kenya; architecture; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : For many cultures, architecture represents more than just physical structures. It signifies culture, affiliation, and ownership within a specific society. LÄS MER

  2. 2. Att överleva en psykologisk olycka : En metaetnografi om psykiatrisk omvårdnad för återhämtning efter ett suicidförsök

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Väst/Institutionen för hälsovetenskap

    Författare :Therese Carlson; Maria Gylfe; [2023]
    Nyckelord :Communication; Knowledge; Person-centered care; Recovery; Suicide attempts; Time; Kommunikation; Kunskap; Personcentrerad vård; Suicidförsök; Tid; Återhämtning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Suicidförsök är ett globalt folkhälsoproblem och suicid är en ofta förekommande dödsorsak i världen. Suicidförsök innebär en livshotande självdestruktiv handling med syfte att dö men där personen av någon anledning överlever. Tidigare suicidförsök är en av de främsta riskfaktorerna för suicid. LÄS MER

  3. 3. Embracing Rascals in the Online Battlefield : Game Mechanics that Promote Collaboration Between Players in PvPvE Multiplayer Competitive Shooters

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Sofia Mitsigkola; [2023]
    Nyckelord :game design; player experience; UX; mechanics; social interaction; PvPvE; survival shooters; ethnography; annotated portfolios; interaction design;

    Sammanfattning : This thesis project examines social interactions in PvPvE Online Multiplayer Survival Shooters and proposes mechanics that promote connection among players, hooking rascal players who invent new ways to play the game, into the game spirit rather than engaging in toxic play. To do that, I followed a Research-through-design methodology, engaged with games, game designers, and gamers, and designed storyboards presenting examples of mechanics that promote players' connection. LÄS MER

  4. 4. Overcoming Academic Procrastination : Exploring the Purpose of Space and Social Connections through Tangible Interaction to Impact Students’ Motivation and Embrace the Focus on Their Individual Projects

    Master-uppsats, Malmö högskola/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Simone Brandão; [2023]
    Nyckelord :Human-Computer Interaction; Social connections; Mood; Space; Interaction Design; Procrastination; Motivation; Academic; Environments;

    Sammanfattning : This thesis project investigates the procrastination problem in university students and the effects of this issue in individual work such as essays and learning activities related to academic context. As part of students’ routines, the use of digital devices is crucial for easy access to online resources, but, at the same time, this technological development has become a high distraction source while trying to accomplish academic goals. LÄS MER

  5. 5. BASED, REDPILLED, AND FPBP. Examining identification through discursive/affective practices on 4chan/pol/

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Henrik Bergius; [2022-02-08]
    Nyckelord :Affect; Discourse; 4chan; Fascism; Radicalization; Disciplining; Online political space;

    Sammanfattning : In a political landscape increasingly more influenced by far-right populism, the potential for political projects aiming to expand democracy is challenged. With the internet becoming an important arena for political discussion, this begs the question of how online spaces function as politically radicalizing. LÄS MER