Sökning: "detaljhandel atmosfär"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden detaljhandel atmosfär.

  1. 1. Ett spel för galleriet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Fabian Thomasson; Sandra Sjögren; [2014]
    Nyckelord :in-store communication; Experiences; Dramaturgi; Konsumentbeteende; Upplevelser; Butikskommunikation; consumer behavior; dramaturgy.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Butikernas kommunikativa roll i samhället har förändrats. Med förändrade villkor inom handelsbranschen skapas nya förutsättningar för att leverera värde till kunder genom strategisk kommunikation. Upplevelseskapande som forskningsområde blir därför allt viktigare. LÄS MER

  2. 2. Ambience : Is Ambience in Swedish Clothing Retail Stores a Missed Opportunity?

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Eric Bergqvist; Elina Sargezi; [2011]
    Nyckelord :Ambience; consumer behaviour; perception; attitude; experiential marketing; sensory marketing; emotional branding; sensory branding; retail atmospherics; ambient factors; Atmosfär; konsumentbeteende; uppfattning; attityd; upplevelsemarknadsföring; sinnesmarknadsföring; emotionell varumärkesbyggande; sensorisk sinnes varumärkesbyggande; detaljhandel atmosfär; omgivande faktorer;

    Sammanfattning : Background: Nowadays, customers tend to take product quality and positive brand image for granted, which makes the formation of a new marketing strategy even more vital. In an age characterized by information overload and lack of time, factors such as emotional, cognitive or symbolic values become increasingly valuable in marketing. LÄS MER

  3. 3. Nyckeln till framgång : en studie om framgångsfaktorer avseende Borås nya citygalleria

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Emily Larsson; Lisa Teodorsson; [2010]
    Nyckelord :atmosfär; citygalleria; tillgänglighet; butiksmix; köpcentrum; detaljhandel;

    Sammanfattning : Många städer har insett vikten av en attraktiv stadskärna, vilken utgör ett effektivt konkurrensmedel i kampen mot externa köpcentra. För att stimulera och stärka cityhandeln och begreppet handelsstaden Borås planeras en citygalleria i Wäfveribolagets gamla lokaler i centrala Borås. LÄS MER

  4. 4. Differentiering : ett sätt för Uppsalas cityhandel att konkurrera med externhandeln

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Eriksson; Andreas Åker; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Utbyggnaden av externhandeln under de senaste decennierna har medfört en ökad konkurrens för cityhandeln i Sverige. De olika marknadsplatserna präglas av en allt större likriktning av butiksutbudet, framför allt när det gäller andelen kedjebutiker. LÄS MER