Sökning: "detaljhandelns marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden detaljhandelns marknadsföring.

  1. 1. Bibehållning av konkurrenskraft i en digitaliserad marknad : En studie om hur digitala transformationer har påverkat kommunikationsstrategin inom detaljhandeln

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Aleksandra Srndovic; Jelena Gojkovic; [2021]
    Nyckelord :Digitization; retail; communication strategy; marketing; Porter’s five forces; marketingmix; marketing strategy; Word of Mouth; Digitalisering; detaljhandel; kommunikationsstrategi; marknadsföring; Porter’s five forces; marknadsmix; marknadsföringsstrategi; Word of Mouth;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har senaste åren påverkat företagsverksamhet, deras kommunikation med kunderna samt hantering av marknadsföringen. Bibehållning av konkurrenskraft inom detaljhandelns har blivit tuffare med allt bredare användning av Webb 2.0 samt sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Detaljhandelns kamp mot Covid-19 : En kvalitativ studie om krishanteringsplaners påverkan på företags disponering av marknadsföring i en kris

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Simon Svedberg; Alexander Ebert; [2021]
    Nyckelord :omnichannel; marketing; dynamic functions; crisis plans; covid-19; crisis prevention plans; omnikanal; marknadsföring; dynamiska funktioner; krishanteringsplaner; covid-19; kriser;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to understand how companies in the retail industry altered the disposition of their marketing during the Covid-19 outbreak and whether crisis management plans contributed to the producers' choice of disposition. To conduct the survey, semi-structured interviews were held with three retail companies, which are categorized as “large companies” according to the Swedish Agency for Economic and Regional Growth. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhetsredovisning som marknadsföringsverktyg : En studie om varför hållbarhetsredovisningen används eller inte används i företag inom detaljhandelns hållbara marknadsföring för att främja en hållbar konsumtion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Victor Tilander; Robert Pettersson Storsberg; [2019]
    Nyckelord :sustainable consumption; sustainable marketing; sustainability reporting; legitimacy; stakeholders; retail; hållbar konsumtion; hållbar marknadsföring; hållbarhetsredovisning; legitimitet; intressenter; detaljhandeln;

    Sammanfattning : En hållbar konsumtion har växt fram ur konceptet hållbar utveckling och är väsentligt eftersom det nuvarande konsumtionsmönstret inte är tillräckligt hållbart. En hållbar konsumtion innebär att ta hänsyn till miljömässiga, sociala och ekonomiska konsekvenser av konsumtionen för att kunna tillfredsställa såväl dagens behov som kommande generationers behov. LÄS MER

  4. 4. Geografiska skillnader i konsumenters köpbeteende : En kvantitativ studie om bostadsortens påverkan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Victoria Westin-Ericsson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Globaliseringen av handeln har lett till att konsumenters köpbeteende är mer komplexa än tidigare. Tillsammans med att allt fler flyttar till större städer, vilket skapar en större klyfta mellan landsbygd och större städer, blir även skillnader i köpbeteendet tydligt märkbara. LÄS MER

  5. 5. Relationsmarknadsföring – Köpcentrumägarens bästa vän? : En kvalitativ studie om relationer mellan köpcentrumägare och hyresgäster

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Douglas Anton; Ludvig Lundh; [2018]
    Nyckelord :Relationship Marketing; Commitment-Trust theory; Communication; Shopping center; Relationsmarknadsföring; Tillit och Engagemang; Kommunikation; Köpcentrum;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Datum: 24 maj 2018   Nivå: Magisteruppsats i Företagsekonomi, specialisering Marknadsföring   Institution: Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle – Luleå Tekniska Universitet    Författare: Douglas Anton och Ludvig Lundh   Handledare: Maria Ek Styvén   Titel: Relationsmarknadsföring – Köpcentrumägarens bästa vän? En kvalitativ studie om relationer mellan köpcentrumägare och hyresgäster   Nyckelord: Relationsmarknadsföring, Tillit och Engagemang, Kommunikation, Köpcentrum    Syfte: Mot bakgrund av e-handelns frammarsch och dess marknadstransformation syftar denna studie till att undersöka hur köpcentrumägare i Sverige arbetar med relationsmarknadsföring för att bibehålla detaljhandelns fysiska butiker.   Metod: En deduktiv flerfallsstudie av kvalitativ karaktär genomförd genom fem intervjuer. LÄS MER