Sökning: "dialogue seminars"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden dialogue seminars.

  1. 1. THE ÅLAND OFFICE IN BRUSSELS An analysis of its channels of influence

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Gustav Blomberg; [2020-10-12]
    Nyckelord :regions; regional offices in Brussels; channels of influence; Åland Islands;

    Sammanfattning : This thesis is a case study of the Åland office in Brussels that sets out to analyse its extra-state and intra-state channels of influence in use in order to influence European policy- and decision-making and at the same time try to shed light on how the Åland office circumvent and, on the other hand, work in tandem with the central government of Finland. In this respect, the bypass-theory of the multi-level governance approach will be used to understand and analyse these regional paradiplomatic activities both without the state and in tandem with the state. LÄS MER

  2. 2. Diversity and inclusion in the game development classroom : Creating a Game to Initiate Dialogue

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Tom Yngvesson; Maria Levander; [2020]
    Nyckelord :Educational games; Game development pedagogy; Diversity; Inclusion; Dialogue;

    Sammanfattning : This study examines the possibility of creating a roleplaying game as a tool for starting conversation about diversity and inclusion in games, specifically for the Game Development programs at the University of Skövde. First it is examined why it is needed, how other games have been used for educational purposes, what to think about when creating spaces of dialogue, and what it is like to teach the topics in game education. LÄS MER

  3. 3. Lighting a fire of change? : characterizing the learning process in a German non-formal education for sustainability network and examining the outcomes

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUS

    Författare :Christiane Andrea Mössner; [2016]
    Nyckelord :education for sustainability; non-formal; sustainability science; learning process; agent of change; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bildung für Nachhaltige Entwicklung (BNE) wird als vielversprechender Ansatz zur Lösung von Nachhaltigkeitsfragen angesehen. Resultate sind nicht zufriedenstellend aufgrund des Fokus der Wissensvermittlung im formalen Bildungssektor. Gründe hierfür sind der Einfluss wirtschaftlicher und politischer Interessen auf den formalen Sektor. LÄS MER

  4. 4. Hur kan statliga myndigheter lyckas med sina IT-satsningar? : Dialogseminarier med beställarorganisationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Frida Löfqvist; [2015]
    Nyckelord :procurement competence; procurement responsibility; IT procurer; IT procurement; IT investment; contracting; acquire; Government authorities; procurement process; business requirements; usability; dialogue seminars; beställarkompetens; beställaransvar; beställarmetoder; beställarstöd; IT-beställare; IT-beställning; IT-investering; IT-satsning; upphandling; myndigheter; beställningsprocessen; verksamhetsnytta; nyttoeffekt; användbarhet; dialogseminariemetodiken; dialogseminarier; dialogseminarieserie;

    Sammanfattning : Varför misslyckas statliga myndigheter så ofta med sina IT-satsningar och vad kan man göra åt detta? Att IT-investeringar som görs av våra myndigheter inte ger önskade nyttoeffekter i verksamheten, innebär en stor kostnad för samhället. Tidigare forskning visar att det är vanligt att man utvecklar IT-stöd utan att först utreda vad organisationen egentligen vill uppnå med dem. LÄS MER

  5. 5. Dansen och pedagogiken : En undersökning ur ett estetiskt och etiskt perspektiv av dansens möjlighetsvillkor i sökandet efter kunskap och mening

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Paul Moerman; [2014]
    Nyckelord :Dance; Pedagogy; Arts and education; Dance and education; Aesthetics and education; Ethics and education; Philosophy of education; Philosophy of dance; Teacher education; Dans; Pedagogik; Konst och utbildning; Dans och utbildning; Estetik och utbildning; Etik och utbildning; Utbildningsfilosof; Dansfilosofi; Lärarutbildning;

    Sammanfattning : This thesis investigates conditions from an aesthetic and ethical viewpoint under which an artistic expression such as dance can exist in the realm of general education. In the thesis dance and education are regarded as acts of transgression and change. LÄS MER