Sökning: "didactics for religious studies"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden didactics for religious studies.

  1. 1. På spaning efter den professionalitet som flytt : En hermeneutisk intervjustudie om didaktiska utmaningar för ett religionsämne i förändring

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Religionsvetenskap

    Författare :Arvid Lindblom; [2023]
    Nyckelord :Didactics; religion; teachers; Sweden; Swedish; professionalism; wonder; hermeneutics; interview; qualitative; circumstances; inhibition; middle school; high school; Didaktik; religion; lärare; Sverige; svenska; professionalism; förundran; hermeneutik; intervju; kvalitativ; förutsättningar; hämmande; högstadiet; gymnasiet;

    Sammanfattning : This study seeks to contribute to a deeper understanding of whether religion teachers, specifically teachers in Swedish year 7–9 and Gymnasium (Middle School and High School-equivalent), feel inhibited in their didactic development. In addition, this study seeks to provide an insight into how religion teachers define “teacher professionalism” on a theoretical level, as well as the attitude of religion teachers towards the implementation of new didactical methods and opportunities, exemplified by the concept of “wonder”. LÄS MER

  2. 2. Specialdidaktiska verktyg och strategier för inkluderande religionskunskapsundervisning : Lärares tillämpning av specialdidaktiska verktyg och strategier i planeringen av inkluderande religionskunskapsundervisning

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ahmad A. Hafiz; Joakim Lagerstedt; [2023]
    Nyckelord :Didactics; High School; Inclusion; Religious education; Special Didactics; Special education; Upper secondary school; Didaktik; Högstadieskola; Inkludering; Religionsundervisning; Specialdidaktik; Specialpedagogik; Gymnasieskola;

    Sammanfattning : This work by Hafiz, A. A & Lagerstedt, J. (2023). Specialdidactic instruments and strategies for inclusive religious education - High school teachers' and upper secondary school teachers' way of working with all students as well as students with extra support and special needs. LÄS MER

  3. 3. Världsreligionerna i en digitaliserad tid : En innehållsanalytisk undersökning av fem pedagogiska utbildningsfilmer om världsreligionerna utgivna av Sveriges utbildningsradio.

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Linnea Wahlström; [2022]
    Nyckelord :Religion didactics; Orientalism; Content analysis; Digital material; Educational films; Sveriges utbildingsradio; Religionskunskap 1;

    Sammanfattning : This study looks at previous research that studies aspects of religious pedagogy. It also looks at research regarding how film can be used as pedagogical material. One of the theoretical concepts of this paper is therefore the term religious pedagogy. LÄS MER

  4. 4. Öppna samtal om livsförståelser : Hur kan sådana motiveras inom ramen för religionsundervisningen

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Anna Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :aktionsforskning; religionskunskap; kunskapskrav; religionsdidaktik; livsförståelser; interkulturell religionsdidaktik;

    Sammanfattning : In this study I have used action research to analyse my own teaching in religious studies in two classes from upper secondary school. The study is based on seminars where students discuss the meaning of life. LÄS MER

  5. 5. Religious Education in a Multicultural Classroom. : Seven students' experiences of religious education in Sweden.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Aje Albayatti; [2022]
    Nyckelord :Religious education; multiculturalism; intercultural learning; secularization; private religiosity; curriculum.; Religionsundervisning; mångkultur; interkulturellt lärande; sekularisering; privatreligiositet; styrdokument.;

    Sammanfattning : This study aimed to investigate how students in upper secondary school experience religious education in a secularizedand multicultural society. This study was conducted using a qualitative method in the form of semi-structured interviews with seven students in upper secondary school. LÄS MER