Sökning: "digital stores"
Visar resultat 1 - 5 av 165 uppsatser innehållade orden digital stores.
1. Andrahandsresan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka kundresan på andrahandsmarknaden, där utbudet på hyllan i förväg är oklart för konsumenten. Var börjar den, hur går den till och vad händer efter ett köp av ett plagg - det ska denna studie undersöka. LÄS MER
2. Inside the Future of Shopping Malls - Logistics Approaches for Enhancing the Collection Efficiency of Online Retail Orders from Shopping Malls by Delivery Agents
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Background: The rise of e-commerce has revolutionized the retail industry, with consumers now able to purchase goods online and receive their orders promptly at their doorstep. The COVID-19 pandemic has accelerated this trend, leading to traditional retailers reimagining their strategies and embracing omnichannel approaches to meet the growing demand for fast deliveries. LÄS MER
3. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER
4. Exploring the Emergent Servicescape of Unmanned Stores: A Constructivist Analysis of Unmanned Stores in the Age of Digitalization
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Unmanned stores are increasing in popularity as the prominence of digitalization is changing not only the customer-retailer interface but also the servicescapes of the stores. The current stakeholders within the industry are (1) tech-positive entrepreneurs that want to innovate the industry or (2) convenience-focused retailers adopting technological solutions to ease the workload. LÄS MER
5. Consumers Data: When the Private Goes Public : An exploratory study on consumers’ concerns in the public and private spheres of e-commerce.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : In the digital era, e-commerce has gained significant traction, displacing traditional brick-and-mortar stores. However, this transition has raised concerns among consumers regarding e-privacy and e-security. Disclosing personal information on public e-commerce platforms exposes individuals to potential risks, such as data breaches. LÄS MER