Sökning: "digital vana"

Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden digital vana.

  1. 1. Effekten av matematikundervisning med digitala verktyg

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Jesper Jakob Jakobsson; Haidar Hussein; [2024]
    Nyckelord :Digitala verktyg; gymnasie; högstadie; inkludering och differentiering; kommunikation; kunskapsutveckling; matematik;

    Sammanfattning : Användningen av digitala verktyg är något svenska elever är vana vid men möjligtvis mindre inom matematik. I denna kunskapsöversikt har vi samlat information från flera vetenskapliga artiklar samt rapporter för att besvara hur digitala verktyg kan implementeras och hur detta i sin tur stödjer elevers kunskapsutveckling och fick fram att det förnärvarande finns flera behov för att kunna vidare implementera digitala verktyg i matematikundervisningen. LÄS MER

  2. 2. Hur upplevs internt samarbete när det sker genom digitala kommunikationsverktyg? : En kvalitativ studie om digitala kommunikationsverktyg och dess möjligheter samt utmaningar inom digitalt samarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Karl Andersson; Pauleen Carlsson; [2024]
    Nyckelord :Kommunikation; digital kommunikation; samarbete; digitalt samarbete; distansarbete;

    Sammanfattning : I dagens föränderliga samhälle och pågående digitalisering utvecklas tekniken ständigt.  Sättet att kommunicera och samarbeta är något som genomgått förändring till följd av teknikens utveckling. LÄS MER

  3. 3. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  4. 4. En kartläggning av förekomsten och uppfattningen av rörelsepauser bland fysioterapeutstudenter på Lunds universitet - en tvärsnittstudie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Människan i rörelse: hälsa och rehabilitering

    Författare :Johan Berggren; Hovig Boyajian; [2023]
    Nyckelord :Rörelsepaus; stillasittande beteende; fysisk aktivitet; studenter.; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Allt färre uppnår gränsen för den rekommenderade dosen av fysisk aktivitet per vecka och detta gäller för alla åldrar då utveckling av det moderna samhället har lett till ett mer och mer stillasittande liv. Ett effektivt sätt att bekämpa stillasittande är att introducera regelbundna rörelsepauser. LÄS MER

  5. 5. Gig:ens nya hybrida byggsten : En studie om hybrida arbetssätt som katalysator för gig-ekonomin inom mediebranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Linn Ekberg; Ellen Björklund; [2023]
    Nyckelord :Hybrid work; gig economy; digitalization; freelance; media industry; post pandemic; Hybrida arbetssätt; gig-ekonomi; digitalisering; frilansare; mediebranschen; postpandemin;

    Sammanfattning : Förevarande studie syftar till att undersöka hur de hybrida arbetssätten som uppkommit till följd av pandemin har katalyserat gig-ekonomin inom mediebranschen. Undersökningen har med en deduktiv ansats grundat en hypotes baserat på tidigare forskning inom området. LÄS MER