Sökning: "digitalisering marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 89 uppsatser innehållade orden digitalisering marknadsföring.

  1. 1. Individanpassad marknadsföring och den personliga integriteten : En komparativ studie kring påverkan av individanpassad marknadsföring sett ur generation X och generation Z:s perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ellen Larsson; Felicia Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; personlig integritet; generation X; generation Z; cookies; avlyssning;

    Sammanfattning : Genom dagens digitalisering har den traditionella marknadsföringen utvecklats till en mer individanpassad marknadsföring, där företag i större utsträckning riktar sig till konsumenter på individnivå. Detta för att kunna nå konsumenten på ett personligt plan och därmed skapa annonser anpassade utefter den enskilda individen. LÄS MER

  2. 2. Effekten av digitaliseringen på fastighetsmäklarbranschen : En kvalitativ studie om digitalisering inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Aaron Magnusson; Arvid Johannesson; [2023]
    Nyckelord :Digitalisering; digitisering; Digitala verktyg; Fastighetsmäklare; effektivisering; marknadsföring; PropTech; FinTech;

    Sammanfattning : Abstract Background: The real estate brokerage industry is highly competitive and considered very attractive. A new trend to increase attractiveness in the market is the use of digital tools. The industry has seen a growing trend in the number of newly registered real estate agents in recent years. LÄS MER

  3. 3. Konsumtionssamhällets påverkan på individers privata skuldsättning : En kvalitativ studie om unga kvinnors attityd och inställning av att använda sig av konsumtionskrediter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Sara Sandström; Julia Schaumburger; [2023]
    Nyckelord :Konsumtionskredit; skuldsättning; delbetalning; faktura; kredit; lån; unga vuxna; impulsköp; beslutsfattande.;

    Sammanfattning : The consumer society is developing at a rapid pace, which also applies to today’s digitalization. As a result, new payment methods, such as installments and invoices, have become readily available and many companies are profiting and therefore encouraging consumers to use them. LÄS MER

  4. 4. Startup-företag och digitala marknadsföringsstrategier : En kvalitativ studie om hur B2C startup-företag använder digital marknadsföring för att klara av startup-fasen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Niklas Idoffsson; Jonatan Hildingsson; [2023]
    Nyckelord :Startup-företag; B2C; Digitala marknadsföringsstrategier och Digitalisering;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har medfört nya möjligheter för startup-företag, som Sverige årligen ser en ökning utav. Den digitala marknadsföringen har öppnat upp nya möjligheter för startup-företagen att nå ut till konsumenter på nya innovativa sätt. Även om digitaliseringen gett upphov till många möjligheter, har utmaningarna blivit fler. LÄS MER

  5. 5. Delivering the undefined: The value potential of digital twins : A qualitative study on digital twins in the Swedish AEC/FM industry

    Master-uppsats, KTH/Ledning och organisering i byggande och förvaltning

    Författare :Marcus Lövgren Moazzami; Marina Brandt; [2023]
    Nyckelord :Digital twin; Value Co-creation; Service Dominant logic; BIM; Digital platform; Digitalisation; Digital tvilling; samskapande av värde; Service Dominant logic; BIM; Digital plattform; Digitalisering;

    Sammanfattning : The megatrend of digitalisation is transforming society, individuals, companies, and industries through the widespread adoption of new digital technologies. Among the emerging technologies, digital twin technology is regarded as a key enabler of digital transformation in the Architecture, Engineering, Construction, and Facility Management (AEC/FM) industry, where the transition from BIM to digital twins is primarily driven by the emergence of big data. LÄS MER