Sökning: "digitalization banking customer sweden"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden digitalization banking customer sweden.
1. Internetbank som innovation : Internettjänster för ökat kundvärde
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Denna kvalitativa studie belyser traditionella- och internetbanker i Sverige ur ettinnovationsperspektiv med fokus på kundvärde. Internetbankerna erbjuder idag tjänster somkan utföras när som helst av kunderna vilket gör att den traditionella banken inte är likarelevant som förr. LÄS MER
2. Digital Services of Banks - Increasing Customer Satisfaction or Growing Digital Divide? A study on elderly Swedish bank customers' acceptance of bank's digital services
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The digitalization in the banking sector has rapidly transformed the way bank customers interact with their bank and benefit from its banking services. As a result of this quick transformation, many older people feel they have been left behind and are struggling to adapt to the new way of doing the essential bank errands that needs to be done in order to still be a part of modern society. LÄS MER
3. Losing their war : Using Service-Dominant Logic To Assess The Market Position Of Traditional Swedish Banks
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Being influenced by advanced technology solutions, modern business is undergoing significant transformations. This is also true about the financial services sector, where innovative solutions are being actively used and new fintech companies are emerging. Against this background, the market share of large traditional banks reduces steadily. LÄS MER
4. Är storbankernas dominans förbi? : Digitaliseringens hot mot storbankerna
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har transformerat bankmarknaden. Denna förändring har öppnat upp möjligheter för nya aktörer att konkurrera på marknaden. Detta har även lett till att fler kunder väljer att genomföra bankbyten eller komplettera med ytterligare bank/banker. LÄS MER
5. Digitalization of the customer experience in banking Use of AI and SSTs in complex/sensitive tasks: pre-collection
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The digital revolution is changing the banking industry, and how banks create value and deliver services to their customers. Customer experience becomes the main pillar of digitally transformed banks through self-service technologies (SSTs) and the use of artificial intelligence (AI); the research focus of this study is to explore the impact of those modern technologies when dealing with sensitive information and emotional encounters in the banking sector. LÄS MER