Sökning: "digitalt infödda"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden digitalt infödda.

  1. 1. Kommunikation i förändring i en digital era : En kvalitativ fallstudie om privata och offentliga organisationers hantering av ålder i kommunikationen av sitt arbetsgivarvarumärke.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Erika Ståhl; Wilma Nolskog; [2023]
    Nyckelord :Employer brand; digital natives; digital immigrants; public sector; private sector; Arbetsgivarvarumärke; digitalt infödda; digitala invandrare; offentlig sektor; privat sektor;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringen och att nya generationer intar arbetsmarknaden står organisationer, privata såväl som offentliga, inför nya utmaningar. De yngre generationerna har till skillnad från sina föregångare andra krav och värderingar som formar deras syn på vad en attraktiv arbetsplats är. LÄS MER

  2. 2. Digital studie- och yrkesvägledning - möjligheter och hinder : En studie om digital kompetens inom vuxenutbildningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Maria Stjernfeldt; [2021]
    Nyckelord :Studie- och yrkesvägledare; klienter; digital vägledning; kommunikation; in- terkulturellt möte; sociokulturellt perspektiv; konstruktivism; karriärvägledning; digitalt språk; digitalt infödda och digitala invandrare.;

    Sammanfattning : Digitaliseringen av samhället de senaste årtiondena har på många sätt förändrat studie- och yrkesvägledarnas arbetssätt vilket har medfört nya möjligheter och utmaningar. Den på- gående Coronapandemin har påskyndat den digitala transformationen eftersom studie- och yrkesvägledning tvingats drivas på distans. LÄS MER

  3. 3. "Ingen orkar ju leta igenom 10 000 butiker" : En kvalitativ studie om Generation Zs köpbeslutsprocess och vad som påverkar dem vid köp av kläder online

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johanna Carlsson; Linnéa Ragnarsson; [2019]
    Nyckelord :Generation Z; e-handel; köpbeslutsprocessen; faktorer; marknadsföring; digitalt infödda; klädbranschen;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att kartlägga och tolka hur Generation Z anser sig agera och bete sig i köpbeslutsprocessen vid inköp av kläder online. Forskningsfrågor: - Hur ser Generation Zs köpbeslutsprocess ut vid köp av kläder online? - Vilka faktorer påverkar Generation Z vid köp av kläder online? Metod: Studien baseras på en kvalitativ metod och den empiriska datan har som utgångspunkt i tre fokusgruppsdiskussioner och två semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  4. 4. Sanningen om Celsius i USA : En multimodal kritisk diskursanalys av Celsius Instagramkonto

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Maria Emami Sardareh; Emelie Hansson; [2019]
    Nyckelord :MCDA; Celsius; Instagram; diskurser; hälsa; träning;

    Sammanfattning : Sedan sociala mediers genomslag har fokus på kroppsideal aldrig haft så stor inverkan på människor, speciellt unga som är digitalt infödda. Förr i tiden var kroppsidealet att vara smal. Idag är det mer viktigt att bibehålla en vältränad och hälsosam kropp, vilket är positivt men kan vara minst lika svåruppnåeligt. LÄS MER

  5. 5. Influencers – din tysta röst

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Dennis Sahlström; Jakob Berglund; [2018]
    Nyckelord :Influencers; influencer marketing; digitalt infödda; köpprocessen.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Influencer - din tysta röst. Hur influencers påverkar din köpprocess. Universitet och kurs: Service Management Retail vid Campus Helsingborg, Lunds Universitet. KSMK65 VT 2018. LÄS MER