Sökning: "direktmarknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade ordet direktmarknadsföring.
1. Marknadsföring för klädföretag : Ett ramverk för positiva attityder
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka marknadsföringskanalers attraktivitet i klädindustrin och se vilka kanaler som unga vuxna föredrar, samt vilka faktorer som kan utnyttjas inom dessa marknadsföringskanaler för att göra dem så tilltalande som möjligt till målgruppen. Undersökningen utgår från ett kundperspektiv och undersöker kanaltyperna sociala medier, digital direktmarknadsföring samt word of mouth. LÄS MER
2. Hur påverkas konsumenter av kreditmarknadsföring i sociala medier? : En intervjustudie
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : De senaste tio åren har svenskarnas skuldsättning till följd av konsumtionskrediter tredubblats (Sveriges Konsumenter 2021). Samtidigt lägger kreditbolagen allt mer pengar på marknadsföring. Sedan 2010 har finanssektorns investeringar i marknadsföring ökat med cirka 423 procent enligt Kantar Sifo Reklammätningar (Resumé Insikt 2021). LÄS MER
3. Rättslig grund för behandling av personuppgifter vid direktmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Personal data has an inherent commercial value and can be seen as an asset that generates revenue and competitive advantages. It is important that individuals receive the necessary protection for their personal data so that it is not used or processed in ways that are not legally compatible. LÄS MER
4. Digital direktmarknadsföring och personlig integritet : En obeaktad gråzon?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I takt med en tilltagande användning av internet och teknologiska enheter har tillgången till användargenererad data om individer ökat. Denna personliga data kan, genom fenomen som Big Data, vidare exploateras av företag som grund för att utforma och anpassa marknadsföring i linje med konsumenters individuella preferensmönster. LÄS MER
5. Förföljd av reklam? - En utredning om skyddet mot individanpassad onlinereklam
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Digitaliseringen har lett till ett nytt marknadsföringslandskap där näringsidkare i allt större utsträckning använder sig av information om konsumenten för att skapa reklam på individnivå. Genom analys av olika typer av data som enskilda lämnar ifrån sig på den digitala och/eller fysiska marknaden kan företag identifiera potentiella konsumenter och målinrikta sin reklam. LÄS MER