Sökning: "discount factor"

Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden discount factor.

  1. 1. Investeringsalternativ inom förnybar energi : En jämförande studie av sol- och vindparker i Sverige

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Isak Dagsanth; Charles Lilljegren Rostedt; [2023]
    Nyckelord :Renewable energy; solar park; wind farm; profitability; LCOE; NPV; Förnybar energi; solpark; vindpark; lönsamhet; LCOE; NPV;

    Sammanfattning : Det föreligger idag bristfällig kunskap om energislagens ekonomier och utan tillräcklig kännedom om lönsamheten förknippad med sol- och vindkraft kan det vara svårbedömt för investerare att beräkna en potentiell avkastning. Det kan resultera i en ovillighet att satsa kapital i förnybar energi och därmed hämma utvecklingen av energiomställningen. LÄS MER

  2. 2. Tick tock, tick tock : A qualitative study of how millennials impulse buying behavior is influenced by limited-time promotion in Sweden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Victoria Petersson; Frida Brink; [2022]
    Nyckelord :Consumer decision making behavior; Impulse buying behavior; Online impulse buying behavior; Limited-time promotion; Millennials; Sweden;

    Sammanfattning : In recent years, the sales promotion techniques provided by marketing strategies has increased and has become an important factor in the fashion industry. In todays society customers have more knowledge and easier access to information online. LÄS MER

  3. 3. “Hurry! Use Summer20 and get 20% off your entire purchase, the offer is only valid for 24 hours” : A quantitative study on to what extent time-limited discount codes on Instagram provided by influencers affect Swedish consumer's impulse buying behavior

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ejdo Begic; Martina Ladan; Alva Stjernholm; [2022]
    Nyckelord :Instagram; Influencer marketing; impulse buying; fashion products; price promotions; Swedish consumers;

    Sammanfattning : Over the years Instagram has grown successfully to an online platform whereindividuals and companies are constantly present. It has become a marketplace wherecompanies frequently can reach out to their customers with marketing. As a result, thishas created an impact on consumers' impulse buying behavior. LÄS MER

  4. 4. Life Cycle Cost Analysis of two high temperature cooling systems supplied by geothermal energy : A Case Study in Sant-Cugat, Spain

    Master-uppsats, KTH/Betongbyggnad

    Författare :John Alexandersson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Energy efficiency in the building sector is an important matter all over the world. The business of energy efficiency is especially highlighted in the European Union, where several directives and projects are directed to increase the knowledge and encourage and force property owners to implement new energy efficient solutions. LÄS MER

  5. 5. Storskalig solkraft i Arktis - vilka förutsättningar finns på 69°N?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Miljö- och energisystem

    Författare :Anton Asplund; [2022]
    Nyckelord :Solar power Arctic Bifacial LCOE PV NPV LCA GWP High latitude area NO4; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Norge behöver utöka sin elproduktion för att möta ett framtida ökat elbehov. Vattenkraften i Norge uppskattas endast ha 23 TWh kapacitet kvar att bygga ut och vindkraft har mött starkt motstånd på senare tid. Solkraft finns fortfarande bara på liten skala i landet men uppskattas öka kraftigt i närtid. LÄS MER