Sökning: "dold marknadsföring bloggar"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden dold marknadsföring bloggar.

  1. 1. Ska verka spontant skrivet :-) - En undersökning om ungas användande av bloggar som informationskällor, med fokus på dold reklam och dess problematiker

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Anna Olofsdotter; [2016]
    Nyckelord :Blogg; Bloggbranschen; Dold reklam; Konsumentverket; Marknadsföringslagen;

    Sammanfattning : Människor utsätts dagligen för tusentals reklambudskap, varav flertalet sållas bort. Budskapen behöver således finna nya vägar mottagaren, något som görs bland annat genom dold reklam i bloggar. LÄS MER

  2. 2. Innehållskontroll av kommersiella meddelanden – särskilt om marknadsföring i bloggar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sara Hovstadius; [2014]
    Nyckelord :Civilrätt; marknadsföring;

    Sammanfattning : Allt fler näringsidkare väljer idag det sociala mediet bloggar som plattform för att marknadsföra sin verksamhet. Bakgrunden till denna utveckling är att kommersiella meddelanden avseende ett företags produkter eller tjänster som förmedlas av en annan part via bloggar visat sig uppfattas som mer trovärdiga än budskap som kommer från företaget via andra kanaler. LÄS MER

  3. 3. Den skatterättsliga hanteringen av marknadsföring i bloggar : Gränsdragningsproblematiken

    Kandidat-uppsats, IHH, Rättsvetenskap

    Författare :Sarah Ammar; [2010]
    Nyckelord :skatterätt; blogg; dold marknadsföring; avdragsrätt; personliga levnadskostnader;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Den trojanska bloggen : Bloggreklam, en effektiv marknadsföringskanal?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Rebecca Salomon; Dominika Dzielak; [2008]
    Nyckelord :Stealth Marketing; Weblog; Word-of-Mouth; Traditional Marketing; Untraditional Marketing; Consumer Influence; Consumer Trustworthiness; Dold marknadsföring; blogg; Word-of-Mouth; traditionell marknadsföring; icke traditionell marknadsföring; konsumentpåverkan; konsumentpålitlighet;

    Sammanfattning : Purpose  The purpose of this paper is from a consumer perspective analysis whether or not blogs are affecting a customer’s purchase behaviour to a larger extent compared to traditional marketing methods through TV commercials. Additionally, within the scope of this try to identify the type of consumers that are more influenced to a purchase decision by blog contents compared to others. LÄS MER

  5. 5. Viral Marketing : en analys av dold marknadsföring på YouTube

    Kandidat-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltning

    Författare :Emma Puro; Nathalie Randeniye; [2008]
    Nyckelord :YouTube; marknadsföring; Internet; dold marknadsföring; viral videos;

    Sammanfattning : Vi vill uppmärksamma en ny sorts marknadsföring som blivit möjlig tack vare YouTube och Internet. På YouTube har företagen en ny arena att marknadsföra sig på och vissa företag använder sig av YouTube för att lansera dolda marknadsföringskampanjer. LÄS MER