Sökning: "e-WOM"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade ordet e-WOM.

  1. 1. Can I count on online reviews? : A qualitative study on customers’ trust of electronic word-of-mouth through online reviews on fast-fashion websites among millennials in France.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Nofriyani Eka Deboris S; Meggane Pech; [2023]
    Nyckelord :Online reviews; electronic word-of-mouth eWOM ; trust; information asymmetry; fast fashion; and millennials.;

    Sammanfattning : This thesis is situated in the research field of electronic commerce, specifically the aspect of fast fashion brands. This has drawn consumer interest because they find struggles when shopping for clothes online due to their inability to try the product before purchasing from sellers, which tends to result in information asymmetry. LÄS MER

  2. 2. The Impact of e-WOM on Consumer Buying Behavior : Case study in the Food Retail Industry (Sweden): ICA Gruppen

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Mahmuda Akter Mousumi; Hassan Sarib Qureshi; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Förutse företagskrisen innan den sker : - En kvalitativ studie om hur företag i olika branscher effektivt kan förebygga en företagskris på kort och lång sikt.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad

    Författare :Anna Odin; Ema Feratovic; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; Crisis management; Press release; PR; Brand Equity; e- WOM; Brand reputation; Brand trust; Scandal; Varumärke; Kundlojalitet; Krishantering; Kriskommunikation; Pressmeddelande; PR; Varumärkeskapital; e-WOM; Företagsrykte; Varumärkesförtroende; Företagskris;

    Sammanfattning : Företag blir idag mer exponerade för negativ publicitet än tidigare i och med digitaliseringens framfart. Det är därför viktigt för företag att veta hur de ska hantera den negativa publiciteten som mottages för att sedan kunna förebygga en kris och sitt företagsrykte genom väl genomtänkta strategier. LÄS MER

  4. 4. Influencer endorsement via Youtube: Vilka faktorer påverkar konsumenters vilja att köpa skönhetsprodukter? : En kvantitativ replikationsstudie på den svenska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Walaa Alhoumsi; Nadine Gamil; [2022]
    Nyckelord :Influencer; influencer endorsement; social sedia; purchase intention; e-WOM; perceived quality; impact; beauty products; youtube; beauty influencer.; Influencer; influencer endorsement; sociala medier; köpintention; e-WOM; upplevd kvalitet; påverkan; skönhetsprodukter; youtube; skönhetsinfluencer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka inflytandet av influencers på sociala medier (SMI), elektronisk word-of-mouth (e-WOM) och upplevd kvalitet på svenska konsumenters köpintention vid skönhetsprodukter som rekommenderas av skönhetsinfluencers på Youtube. Det för att bidra till kunskap som företag kan utgå ifrån när de skapar sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  5. 5. What Makes You E-Loyal? : A descriptive study on how customers form e-loyalty online.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Marvin Elabi; [2022]
    Nyckelord :E-loyalty; E-trust; E-satisfaction; E-wom.;

    Sammanfattning : Customers are increasingly shopping online, which has led to the emergence of e-loyalty. Despite the fact that the definition of e-loyalty is widely accepted, there are a variety of customer-focused approaches to establishing it. Past studies on this subject have provided various arguments. LÄS MER