Sökning: "e-bok"
Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade ordet e-bok.
1. HUR SKILJER SIG LÄSUPPLEVELSEN MELLAN EN E-BOK PÅ LÄSPLATTA OCH EN PAPPERSBOK?
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Undersökningen i denna uppsats har syftet att ta reda på hur digital läsupplevelse graderad i upplevelsen av flow skiljer ifrån en pappersbok. Med e-bokens ökande popularitet har en intressant och viktig fråga uppstått om läsaren kan tillgodogöra sig denna läsning i samma utsträckning som vid analog papperstext. LÄS MER
2. Att växa upp i en digital värld : En experimentell studie om skillnaden på inlärning från e-böcker jämfört med traditionella böcker hos tvååriga barn
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Användandet av digital media hos små barn har ökat drastiskt de senaste åren, däribland läsning av e-böcker. Tidigare forskningsfynd är tvetydiga gällande effekterna på inlärning från e-böcker. LÄS MER
3. Digitala verktyg i svenskundervisningen : En kvalitativ studie kring F-3 lärares uppfattning om digitalläsnings inverkan på elevers läsutveckling
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur professionella lärare resonerar kring användningen av digitala verktyg för att utveckla läsintresset och att avgöra hur användbara digitala boktjänster är för att utveckla läsfärdigheter. Intervjuer med åtta lärare genomfördes för att samla in kvalitativa data. LÄS MER
4. Concept development of a compression molding machine for biocomposite materials
M1-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : The growing concern with the environmental impacts of disposable products has placed an emphasis on ensuring the sustainability of material systems. A shift in the selection of material can decrease the negative effects of disposable products. LÄS MER
5. Barns läsvanor : Vilken betydelse har vuxna för barns läsvanor?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie är att se om barns läsvanor har förändrats genom året och vilken betydelse vuxna och högläsning har för barns läsvanor. Studien gör med enkäter, interjuver och tidigare forskning. LÄS MER