Sökning: "e-commerce platform"

Visar resultat 1 - 5 av 117 uppsatser innehållade orden e-commerce platform.

  1. 1. Framgångsfaktorer under införandeprocessen av en systemintegration mellan en e-handelsplattform och ett affärssystem : En fallstudie inom fallföretaget Klubbhuset

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :David Andersson; [2024]
    Nyckelord :E-handelsplattform; affärssystem; e-handelsintegration; API; IT-konsult; IT-konsultsamarbete; framgångsfaktorer;

    Sammanfattning : Företag har idag enklare att införskaffa nya system och applikationer. De nya applikationerna och systemen måste integreras med befintliga system, vilket många företag har problem med. När företagen växer blir problemen större. LÄS MER

  2. 2. Detecting Fraudulent User Behaviour : A Study of User Behaviour and Machine Learning in Fraud Detection

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Analys och partiella differentialekvationer

    Författare :Patrik Gerdelius; Sjönneby Hugo; [2024]
    Nyckelord :Fraud Detection; User Behaviour; Random Forest; PCA; SMOTE;

    Sammanfattning : This study aims to create a Machine Learning model and investigate its performance of detecting fraudulent user behaviour on an e-commerce platform. The user data was analysed to identify and extract critical features distinguishing regular users from fraudulent users. LÄS MER

  3. 3. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lorita Maqedonci; Vanesa Voca; [2024]
    Nyckelord :EWOM; positiv negativ WOM; e-handel; OCR; IACM; TikTok; och sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER

  4. 4. Freedom in the Digital Age - VAT challenges from data as currency and the platform economy

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :André Dammert; [2023]
    Nyckelord :Value Added Tax VAT ; e-commerce; Bitcoin; Data as Currency; Platform Economy; Natural Rights; Public Choice; Governing the Commons; New Institutionalism; Law and Political Science;

    Sammanfattning : 2000-talet har introducerat nya sätt att bedriva e-handel, med plattformsekonomin som suddar ut gränserna för vilken person som tillhandahåller tjänster från ett mervärdesskatteperspektiv. Bitcoin har blivit pengar för internetåldern. LÄS MER

  5. 5. Development of a web application with focus on navigability : How is the usability on a web application for E-commerce of plants and cuttings affected by its navigability?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Johan Christiansson; Silje Graarud; Lovisa Ivarsson; Torsten Liljedahl; Klara Nylén; Selma Renqvist; Olof Swedberg; Philip Wissinger; [2023]
    Nyckelord :navigability; usability; web application;

    Sammanfattning : The purpose of this project was to determine how the experienced navigability of a web application affects its usability. In order to further investigate this, a web application called Sprouty was created, an easy-to-use web application that promotes individuals to buy and sell pre-owned plants and cuttings. LÄS MER