Sökning: "e-commerce strategy implementation"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden e-commerce strategy implementation.
1. Strategisk förändring i en pågående pandemi : Covid-19s funktion som strategisk katalysator i detaljhandelsbolag
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Covid-19 har lett till förödande konsekvenser på individer, samhällen och organisationer. Nya konsumentbeteenden har trätt fram vilket utmanat detaljhandeln att agera och reagera som svar till påträffade marknadsförändringar. LÄS MER
2. Secure Self-Reconfiguring Services to Mitigate DoS Attacks
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Protecting web services from cyber attacks is a complex problem requiring many layers of defense and mitigation strategies. Out of the diverse range of attacks, denial of service (DoS) attacks on the business logic – or the domain – are poorly studied and no widely accepted general-purpose software product to prevent these attacks exists today. LÄS MER
3. Implementation av ett hållbarhetstillval på en e-handelsplats för livsmedel : Design, strategi och miljöpåverkan
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : FN:s medlemsländer har enats om 17 Globala mål för Hållbar Utveckling tillsammans med delmål som skall uppnås före år 2030. Mål nummer 13 är att bekämpa klimatförändringen och dess effekter med delmålet att hålla den globala temperaturhöjningen under 2 grader Celsius. LÄS MER
4. Architectural analysis of Retail Omni-channel and integration of Cash IT Point-Of-Sale software with E-commerce platform
Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Omni-channel has become a major player in retail marketing today. It is steadily gaining popularity among retailers because of its capability of providing consistent and seamless customer shopping experience. Omni-channel allows sales to take place via the variety of channels as it implements cross-channel business model. LÄS MER
5. Experiential Marketing and Customer Experience - How apparel stores build customer experience and interaction using in-store touchpoints
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Abstract Purpose:The purpose of this study is to explore in-store touchpoints that help creating a positive customer experience in apparel stores. The aim of this thesis is to provide further insight that may be used for implementation of experiential marketing in stores. LÄS MER