Sökning: "e-handel csr"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden e-handel csr.

  1. 1. Mot en grönare e-handel? : En studie över hur Sveriges största e-handelsplatser applicerar CSR i sin informationsarkitektur

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Anna Antonsson; Sandra Dahlberg; [2019]
    Nyckelord :CSR; e-handel; hållbar utveckling; informations-arkitektur;

    Sammanfattning : This bachelor study aims to investigate in what extent, and how, the biggest e-commerces in Sweden applies CSR (Corporate Social Responsibility) related content in the information architecture on their websites. Based on previous research and conventions, a thorough reviewing protocol has been created and used to gather data. LÄS MER

  2. 2. Fri retur – Bakslag för hållbarhetsarbetet i e-­‐handeln? : En kvalitativ studie om hur företag inom modebranschen kan använda Corporate Social Responsibility i frakt-­‐ och returneringsproblematiken

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Sara Jönsson; Josefine Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Delivery- and return; Corporate Social Responsibility; E-commerce; fashion; Frakt- och returnering; Corporate Social Responsibility; E-handel;

    Sammanfattning : Bakgrund: E-handeln inom modebranschen fortsätter att öka och bidrar till att konkurrensen hårdnar. Även mängden returer ökar och samtidigt ökar kraven på en hög leveransservice hos kunderna, vilket belastar returprocessen samt bidrar till en sämre miljö med ökade transporter och mer materialförbrukning. LÄS MER

  3. 3. Snabbt, billigt och hållbart - Den omöjliga leveransekvationens komplexitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :André Eliasson; Victor Richardsson; [2019]
    Nyckelord :E-handel; miljövänliga leveranser; last mile; CSR; mätbarhet; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : E-handel är ett fenomen som ökar konstant. Detta leder till fler och fler transporter vilket är skadligt för både miljön och för människor. Med denna ökning blir det viktigt med hållbara alternativ för leveranserna. LÄS MER

  4. 4. Barriärer till e-handel med lösplock av livsmedel ur ett konsumentperspektiv

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ida Folmerz; Linnéa Fredriksson; [2016]
    Nyckelord :Online shopping; E-commerce; Grocery e-commerce; Groceries; Barriers; Innovation; Consumer behaviour; E-handel; Livsmedel; Lösplock; Barriärer; Innovation; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Bakgrund E-handel av livsmedel är en av de e-handelsbranscher som växer starkast i Sverige just nu. Enligt Svensk Digital Handel förväntas e-handel av livsmedel omsätta 5,7 miljarder kronor år 2016, vilket innebär en ökning med 38 procent från föregående år. LÄS MER

  5. 5. Vi kan skapa nya saker hela tiden, men vi kan inte skapa en ny värld utan förändring. : En studie om Corporate Social Responsibility inom e-handeln.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Dahlberg; Madeleine Stenman; [2014]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Commitment; Environmental responsibility; Social Responsibility; Communication; Branding; Image; Positioning; Credibility; E-commerce; Corporate Social Responsibility; Engagemang; Miljömässigt ansvar; Socialt ansvar; Kommunikation; Varumärke; Image; Positionering; Trovärdighet; E- handel;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att få en djupare förståelse för arbetet med Corporate Social Responsibility (CSR) inom e-handeln genom att analysera: Det engagemang som finns för CSR och det ansvar som tas av företag inom e-handeln. Hur kommunikation av CSR används av företagen för att positionera sig och stärka sin image. LÄS MER