Sökning: "e-handel rapport"

Visar resultat 6 - 10 av 48 uppsatser innehållade orden e-handel rapport.

  1. 6. En studie om hur en webbapplikation för secondhandmöbler kan designas för att inge förtroende

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Alexander Bois; Alve Rybom; Ellen Sundholm; Filip Eriksson; Jonathan Vikbladh; Martin Dagermo; Sam Licke Agdur; Sebastian Retzius; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of this report is to examine the link between usability and trust as well as give an answer to how a e-commerce website that sells second hand furniture to students can be designed in order to instill trust. The project started with surveying intended user’s habits with e-commerce, producing related material and based on this, implement a web application. LÄS MER

  2. 7. Påverkande faktorer vid köp av kosmetik på internet : En kvalitativ studie om köpbeteenden på internet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Betiel Asmerom; Jasmine Bahoui; [2020]
    Nyckelord :Påverkande faktorer; e-handel; kosmetik; köbeteende; köpprocess;

    Sammanfattning : Företaget Dansk Internet Betalningssystem (DIBS) sammanställer varje år hur mycket svenskar e-handlar. Rapporten från år 2018 till 2019 visar en ökning på 16% medan köp i fysiska butiker visade en ökning på 7%. I en annan rapport från Handelns Utredningsinstitut Research visar siffrorna på att e-handeln kontinuerligt ökar varje år. LÄS MER

  3. 8. En undersökning av designens inverkan på trovärdigheten hos en webbapplikation för premiumsneakers

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jonathan Snäll; Mattias Largren; Anton Vänman; Gustaf Eriksson; Axel Malmström; Gustav Karlsson; Gustav Hoel; Evren Bostanci; [2020]
    Nyckelord :Trovärdighet; Design; E-handel;

    Sammanfattning : A survey done by konsumenteuropa shows that the number of e-retailers reported as dishonest increased by 248% between 2009 and 2012 [1]. This paper aims to investigate the issue on how a web application for a premium sneaker e-retailer can be designed to be perceived as trustworthy. LÄS MER

  4. 9. User experience design and front end development of an online auction website

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mar Vidal Segura; [2019]
    Nyckelord :Website; User Experience; Design; React; Font end; Double Diamond; Auction; Webbplats; Användarupplevelsen; Design; React; Font end; Double Diamond; Auktion;

    Sammanfattning : Art_Value is a startup whose purpose is to create an innovative marketplace where new artworks, based on numbers, are created, distributed through auctions and traded. Online auctions have added new advantages of new technologies and trigger more emotions than online shopping. LÄS MER

  5. 10. Hur en god användbarhet kan uppnås med avseende på navigerbarhet vid utvecklandet av en e-handel

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Axel Ekenstierna; Sandra Färdig; Jonatan Harling; Malin Johansson; Marcus Lannhard; Oscar Moberg; Emma Rosén; Armin Walian; [2019]
    Nyckelord :usability; navigability; e-commerce; webb application; Användbarhet; navigerbarhet; e-handel; webbshop; webbapplikation;

    Sammanfattning : A survey, carried out and answered by students at Linköping University proved that 92.6% of the surveyees are interested in buying second-hand course literature. Numerous retailers exist for this market, however the problems with the solutions at the time of the survey are clear; lack of structure and absence of filtering and search functions. LÄS MER