Sökning: "e-handel relationer"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden e-handel relationer.
1. Predicting Customer Churn in E-commerce Using Statistical Modeling and Feature Importance Analysis : A Comparison of Random Forest and Logistic Regression Approaches
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : While operating in online markets offers opportunities for expanded assortment and convenience, it also poses challenges such as increased competition and the need to build personal relationships with customers. Customer retention be- comes crucial in maintaining a successful business, emphasizing the importance of understanding customer behavior. LÄS MER
2. Automated Outlier Detection for Credit Risk KPI Time Series in E-commerce : A Case Study on the Business Value and Obstacles of Automated Outlier Detection
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : E-commerce has grown significantly the last decade, and made a considerable leap during Covid19. The final step in e-commerce is payments, and as a result of this, credit risk management in real-time has become increasingly important. LÄS MER
3. Social E-handel : En kvalitativ studie om att bygga relationer med kunder genom digitala sociala kanaler.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
4. Gamification - Den moderna tidens pedagogik : En studie av gamification som pedagogisk teori och praktik
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Gamification används idag i flertalet verksamheter för att öka motivation och engagemang. Det är en pedagogisk metod som idag ses vara ett komplement till övrigt pedagogiskt arbete. Gamification brukas i många spektra; utbildning, e-handel, sjukvård, hotellbranschen och mer. Däremot har gamification som begrepp utforskats svagt. LÄS MER
5. E-handelns framgångsfaktorer i integration med en ökad digitaliserad supply chain : En kvalitativ studie om e- handelsprocesser inom framgångsrika svenska företag
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Digitaliseringen har vuxit mer än någonsin de senaste åren och är något som även beräknas fortsätta att utvecklas. Ny teknologi och nya möjligheter dyker upp på marknaden och företag står inför skiftande trender hela tiden. LÄS MER