Sökning: "e-handel relationer"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden e-handel relationer.

  1. 1. Predicting Customer Churn in E-commerce Using Statistical Modeling and Feature Importance Analysis : A Comparison of Random Forest and Logistic Regression Approaches

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistik

    Författare :Amanda Rudälv; [2023]
    Nyckelord :Customer behavior; E-commerce; Churn prediction; Statistical model; Machine learning; Random forest; Logistic regression; Feature importance; Kundbeteende; E-handel; Kundbortfall; Statistisk modell; Maskininlärning; Random forest; Logistisk regression; Variabelsignifikans;

    Sammanfattning : While operating in online markets offers opportunities for expanded assortment and convenience, it also poses challenges such as increased competition and the need to build personal relationships with customers. Customer retention be- comes crucial in maintaining a successful business, emphasizing the importance of understanding customer behavior. LÄS MER

  2. 2. Automated Outlier Detection for Credit Risk KPI Time Series in E-commerce : A Case Study on the Business Value and Obstacles of Automated Outlier Detection

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Jennifer Lindberg; [2022]
    Nyckelord :Credit Risk Management; Underwriting; Automation; Outlier Detection; KPI; Monitoring; Kresditriskhantering; underwriting; automatisering; outlier detection; KPI; monitorering;

    Sammanfattning : E-commerce has grown significantly the last decade, and made a considerable leap during Covid19. The final step in e-commerce is payments, and as a result of this, credit risk management in real-time has become increasingly important. LÄS MER

  3. 3. Social E-handel : En kvalitativ studie om att bygga relationer med kunder genom digitala sociala kanaler.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elin Lillesand; Anahita Mostaghimi; Malin Kullberg Hussein; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Gamification - Den moderna tidens pedagogik : En studie av gamification som pedagogisk teori och praktik

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Marcus Hultberg; [2019]
    Nyckelord :motivation; plattform; spelifiering; spelelement;

    Sammanfattning : Gamification används idag i flertalet verksamheter för att öka motivation och engagemang. Det är en pedagogisk metod som idag ses vara ett komplement till övrigt pedagogiskt arbete. Gamification brukas i många spektra; utbildning, e-handel, sjukvård, hotellbranschen och mer. Däremot har gamification som begrepp utforskats svagt. LÄS MER

  5. 5. E-handelns framgångsfaktorer i integration med en ökad digitaliserad supply chain : En kvalitativ studie om e- handelsprocesser inom framgångsrika svenska företag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Rebecka Eliasson; Simon Karlström; [2019]
    Nyckelord :supply chain management; kundrelation; e-handelns framgång; digital supply chain management;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har vuxit mer än någonsin de senaste åren och är något som även beräknas fortsätta att utvecklas. Ny teknologi och nya möjligheter dyker upp på marknaden och företag står inför skiftande trender hela tiden. LÄS MER