Sökning: "education of present"

Visar resultat 1 - 5 av 1662 uppsatser innehållade orden education of present.

  1. 1. Skriv så du blir mätt : skrivundervisning i mätningarnas tid

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Joel Angmyr; Cecilia Holmberg; [2024]
    Nyckelord :Critical literacy; gymnasiet; mångkulturella klassrum; skrivundervisning; standardiserade prov; teaching to the test;

    Sammanfattning : This literature review asks the following:  How is writing instruction realized in L1-classrooms (in the Swedish upper secondary school or its equivalent globally), considering standardized testing as a background factor? Standardized testing has become established in Sweden as one way to audit the school system and evaluate knowledge levels for the sake of guaranteeing an equitable education. However, standardized testing may influence the way in which classroom instruction is realized by teachers, as observed by Popham (2001). LÄS MER

  2. 2. Från formulering till realisering : - Riktlinjer för Svenska kyrkans konfirmandarbetes väg från dokument till konkret arbete

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Anna Brannius; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this essay was to investigate the transition of the document “Riktlinjer för Svenska kyrkans konfirmandarbete” from theoretical guidelines to practical implementation. Another aspect of the essay involved an examination of how the concepts of knowledge, experience and religious experience were utilized within these guidelines and in the written plans of confirmation work across three parishes. LÄS MER

  3. 3. “Socialen ser oss som djur, såna som man sätter i bur” : En kvalitativ studie om ungdomars upplevelser av tvångsvård på SiS

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Emma Garsén; Sandra Ridell Nilsson; [2024]
    Nyckelord :Adoelscents; control; compulsory care; experiences; Goffman; power; SiS; institution.;

    Sammanfattning : Adolescents in compulsory care represent a particularly vulnerable group. The content of compulsory care and the restrictions on freedom that young people are subjected to are topics that are rarely addressed in either societal debates or within the education of social workers. LÄS MER

  4. 4. Kvinnors uppbrotts-, läknings- och återhämtningsprocess från en våldsam relation : Utifrån sociologisk-feministisk teori och anknytningsteori

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Marlene Alke; Ili Khabout; Veronica Molin; [2024]
    Nyckelord :Men s violence against women; the break-up; healing and recovery process; trauma ties; normalization process; knowledge; the consequences of violence; Mäns våld mot kvinnor; uppbrotts-; läknings och återhämtningsprocess; traumaband; normaliseringsprocess; kunskap; våldets konsekvenser;

    Sammanfattning : Föreliggande kvalitativa intervjustudie bygger på intervjuer med åtta kvinnor som i förfluten tid levt i en relation med förekomst av våld. Syftet med studien var att belysa heteronormativa kvinnors upplevelser av vad de anser har varit skadligt och/eller hjälpsamt i samband med och efter uppbrottet från en våldsam relation. LÄS MER

  5. 5. Idrottsundervisning på språkintroduktionsprogrammet : En kvalitativ studie om idrottslärares upplevelser av att undervisa nyanlända elever

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Jonathan Mattsson; Astrid Herminge; [2024]
    Nyckelord :language introduction; physical education; physical education teacher; heterogeneity; newly arrived; context; approach; co-existence; co-operation; språkintroduktion; idrottsundervisning; idrottslärare; heterogenitet; nyanlända; sammanhang; förhållningssätt; sam-varo; sam-verkan;

    Sammanfattning : The present study deals with teachers' experiences and perceptions of physical education for newly arrived students at the language introduction programme. The study's questions deal with what the teachers see as central to the teaching of physical education and health at language introduction, as well as what challenges and opportunities they highlight in relation to the teaching. LÄS MER