Sökning: "education organisers"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden education organisers.

  1. 1. Game-based approaches to climate change education: a lever for change? The case of Climate Fresk-Sverige

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Milène Spyckerelle; [2022]
    Nyckelord :Sustainable Development; Climate Change Education; Game-based approaches; Formative evaluation;

    Sammanfattning : In face of the climate crisis, educational responses aim at raising awareness, fostering knowledge, and encouraging theengagement of the general public. Climate change education plays an important role in the necessary individual andsocietal transformations. Playful and game-based educational approaches are increasingly used. LÄS MER

  2. 2. Manufacturing matching crisis: A cost-benefit analysis of providing vocational industrial education for upper-secondary general graduates in Sweden

    Master-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Albert Ohlin; [2021]
    Nyckelord :CBA; vocational education; education economics; Komvux; Yrkesvux; Business and Economics;

    Sammanfattning : This paper sets out to analyse the potential effectiveness of providing complementary upper-secondary Industry Programme education. The target group of individuals is young upper-secondary graduates from general programmes that have not continued into tertiary education. LÄS MER

  3. 3. Differences in perception on entrepreneurial learning and venture development in a social accelerator – A case study

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christina Bollmann; Constanze Mauk; [2018]
    Nyckelord :Entrepreneurship Accelerator Social entrepreneurship Differences in perception Effective start-up methods; Business and Economics;

    Sammanfattning : Existing literature on entrepreneurial learning and venture development within accelerators is limited to the perspective of the organisers of such programs. ost studies have been conducted on developed for high-tech ventures in commercial sectors. LÄS MER

  4. 4. Att utveckla kritisk och kreativt tänkande i kemi. En studie omkring införandet av ett arbetssätt som syftar till att utveckla kritiskt och kreativt tänkande i kemi

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Francesca Lanza; [2017]
    Nyckelord :Kritisk och kreativt tänkande; kemi; kemisk jämvikt; tänkandebaserad undervisning; gymnasiekola;

    Sammanfattning : Detta arbete har undersökt hur en lektion, som gynnar kritiskt och kreativt tänkande, kan gestaltas i linje med en tänkandebaserad undervisning, som utvecklats och tillämpats av Swartz och McGuinness. Modulen, som utvaldes för tillämpning, bestod av en orsaksförklaring till förminskning av svavelsyra i en kemisk anläggning. LÄS MER

  5. 5. Skolledares uppfattning om de statliga målen för skolan : En kvantitativ studie om skolledares uppfattning och prioritering av de statliga målen

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Jonny Staf; [2015]
    Nyckelord :The National Education Act and Curricula; School leaders; Priorities; Municipal Principal Organisers; Kommunalt huvudmannaskap; Prioriteringar; Skolledare; Skolans statliga uppdrag;

    Sammanfattning : Abstract   The purpose of the study was to ascertain the school leaders knowledge and priorities of the national goals for their school system respectively and how they declare that they and other operators within the local school system, give priority to the goals. In order to answer this question at issue, a web-based questionnaire was performed among school leaders in a fairly large municipality in Sweden. LÄS MER