Sökning: "educational ideal ideal of education"

Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser innehållade orden educational ideal ideal of education.

  1. 1. Exploring climate literacy: Unveiling the motivation and skills of climate-literate higher education graduates

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Jitka Charbonnier; [2023-06-26]
    Nyckelord :Climate Change Education; Adult Education; Illeris’ Dimensional Learning; Graduate Skills; Climate Literacy; Adult Learning; Motivation for Learning about Climate;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this study was to investigate the perceptions, motivations, learning processes and use of graduate skills within the learning process about climate change by graduates. Theory: The study applied Illeris’ three-dimensional model of learning as a theoretical framework to explore the cognitive, emotional, and societal domains of adult learning, as well as the interconnection between them. LÄS MER

  2. 2. Bildning i demokratins tjänst : En idéanalys av Natanael Beskows bildningssyn 1920–1932

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Idéhistoria

    Författare :Oskar Igeland; [2023]
    Nyckelord :bildning; folkbildning; folkhögskola; kristendom; demokrati; arbetarrörelsen; hemgård; Birkagården; Birkagårdens folkhögskola;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to present, contextualize and interpret the educational philosophy of Natanael Beskow between 1920–1932. The examined source material consists of articles published in the journal Studiekamraten which ordinated from Birkagården folk high school (Birkagårdens folkhögskola) where Beskow served as principal. LÄS MER

  3. 3. ”Det är yvigt, spretigt men ändå ganska precist.” : Medielärares didaktiska förhållningssätt och perspektiv utifrån ett bildningsideal.

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Mattias Berggren; [2023]
    Nyckelord :Didactics; Education; Bildung; Subject didactics; Media didactics; Media and information literacy; Pedagogical work; Critical Media Literacy; Didaktik; Bildning; Ämnesdidaktik; Mediadidaktik; Media- och informationskunnighet; Pedagogiskt Arbete; Critical Media Literacy;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utifrån ett bildningsideal liksom didaktiska och ämnesdidaktiska perspektiv utveckla förståelse för medielärares förhållningssätt till utmaningar som uppstår i undervisningen utifrån mediaämnenas sammansatta karaktär. Detta besvarades utifrån tre frågeställningar. 1. LÄS MER

  4. 4. Omnia Omnium Sunt – Everything Belongs to Everybody : Knowledge as a Nonpositional Good in an Education System Governed by Human Capital Theory

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Maja Morsing; [2023]
    Nyckelord :Human Capital Theory; assessment; Spinoza; conatus; positional goods; nonpositional goods; standardized testing; assessment for learning; knowledge;

    Sammanfattning : Starting from the experience of watching the role of the teacher turn into a bureaucrat, this work examines the factors dominating current education systems. It identies Human Capital Theory as a main inuence on policy and prioritization decisions in education. LÄS MER

  5. 5. Arbetare, bildning och genus : En undersökning av bildningsidealet i delar av den socialistiska arbetar- och kvinnorörelsens press under perioden 1900-1930

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :David Liew; [2023]
    Nyckelord :Bildning; arbetarrörelsen; kvinnorörelsen; genus; socialism;

    Sammanfattning : This thesis studied how educational ideals (bildningsideal) were constructed for the working class in the socialist working-class newspapers Arbetet and Social-Demokraten and compared it to the education ideals for women in the feminist working class newspaper Morgonbris within the period 1900-1930. The purpose of this thesis was to analyze how the workers’ education-ideals were constructed in the newspapers, how they were communicated and to whom they were encouraged. LÄS MER