Sökning: "effective formative feedback"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden effective formative feedback.
1. Jag tycker verkligen att testbaseratlärande ger effekt… : En studie om testbaserat lärande: Lärares uppfattning och erfarenhet efter implementering av testbaserat lärande (årskurs 2-5) samt effekten av testbaserat lärande i matematik (årskurs 4-5), med ett delvis inflätat lärande som arbetssätt.
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Resultat från TIMS (Trends in International Mathematics and Science Study, 2019) visar att svenska elever presterar under genomsnittet i matematik både i årskurs fyra och i årskurs åtta. År 2020 sammanfattade Skolinspektionen tre områden som är avgörande för bättre kvalitet i skolan och som sammanfaller väl med bland annat testbaserat lärande. LÄS MER
2. Formative assessment in a digital environment : digital tools and feedback as aid for language development in EFL classrooms
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : This paper concerns the use of digital tools in connection to formative assessment within EFL classrooms. The Swedish National Agency for Education (Skolverket) has in the last decades shown an increasing interest in the potential that these tools show. LÄS MER
3. Improving Nursing Simulation Design to Support Learning Transfer to Clinical Settings: Metasynthesis
Magister-uppsats, Malmö universitet/Centrum för akademiskt lärarskap (CAKL)Sammanfattning : Introduction In contemporary higher education systems, interactive learning tool such as simulation, has been widely adopted in clinical studies as an effective learning tool to help students to gain both near and far transferable learning skills in a controlled setting, where parameters are defined, and an alternate reality generated. There is a dearth of knowledge on how simulation designers can support learners to transfer learning from simulation settings to clinical settings, by focusing on improving the design of simulation sessions. LÄS MER
4. Enhancing Learning Outcomes with Pure Question-Based Learning : A Study on the Effectiveness of the Method in a Primary School Environment
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In light of technological progress, companies, and public entities must remain aware of the significant opportunities presented by new technologies in terms of accelerating and optimizing knowledge acquisition. This research paper investigates the impact of pure question-based learning (pQBL) on academic performance in a primary school environment. LÄS MER
5. Fungerande kamratrespons i lågstadiets svenskundervisning- Sju grundskolelärares perspektiv
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : The aim for this degree thesis was to investigate what seven teachers say about the conditions behind a functioning peer response in the primary schools' subject of Swedish. The study was built on qualitative data with semi structured interviews as a method of data collection. LÄS MER