Sökning: "effektiv klagomålshantering"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden effektiv klagomålshantering.

  1. 1. Flygresenärers attityder till relationsmarknadsföring. : En kvantitativ studie som beskriver relationsbyggande aktiviteters relevans för flygresenären och som förklarar om flygresenärer tenderar att vara relationsinriktade.

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Anton Andersson; Johnny Karlsson; [2013]
    Nyckelord :Relationer; relationsmarknadsföring; relationsbyggande aktiviteter; interaktion; relations- eller transaktionsinriktade flygresenärer; flygresenärers attityder.;

    Sammanfattning : Det råder hård konkurrens i flygbranschen på dagens marknad och det har blivit svårare att rekrytera nya kunder och således blivit allt viktigare för flygbolag att behålla existerande kunder. En effektiv relationshantering syftar till att skapa långsiktiga kundrelationer samt stimulera återköp och relationsmarknadsföring bör enligt majoriteten av marknadsföringsforskningen eftersträvas av företag. LÄS MER

  2. 2. Facebook – en plats för en ilsken mobb med ett meddelande att sprida : en textanalytisk undersökning av hur ett företag bemöter negativ kritik på Facebook

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Victoria Ringius; [2012]
    Nyckelord :Facebook; systemic-functional grammar; identity formation; complaints; word-of mouse; Facebook; systemisk-funktionell grammatik; identitetsskapande; klagomålshantering; word-of-mouse;

    Sammanfattning : Sociala medier innebär både stora hot och möjligheter för de företag som väljer att använda detta som en kommunikationskanal. Sociala medier skapar en plats och ett tillfälle för företag att komma närmare kunderna och genom att göra detta kan företagens intäkter ökas, kostnaderna kan minska och kundkontakten kan bli mer effektiv. LÄS MER

  3. 3. Kundnöjdhet bakom kulisserna – en teoretisk och praktisk kartläggning av klagomålshantering

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Sam Oueis; [2012]
    Nyckelord :klagomålshantering; system; kundnöjdhet; word of mouth; resurseffektivitet;

    Sammanfattning : Internet och tjänstesektorns framfart har ökat pressen på organisationer att kunna leverera tillfredsställelse hos sina kunder. En organisations ekonomiska välmående är mycket beroende av kundernas välmående. LÄS MER

  4. 4. Framgångsrik klagomålshantering : Förslag som förbättrar SJ:s klagomålshantering gentemot pendlare

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Emma Johansson; Juan Caro Campos; Daniel Ericsson; [2011]
    Nyckelord :service recovery; complaint handling; SJ; word-of-mouth; service recovery; klagomålshantering; SJ; word-of-mouth;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med uppsatsen var att undersöka hur pendlare på sträckan Västerås – Stockholm upplever SJ:s klagomålshantering i dagsläget och hur SJ hanterar klagomål. Vidare syftade uppsatsen till att ge förslag på hur SJ kan arbeta med klagomålshantering i framtiden. LÄS MER

  5. 5. Service Recovery utifrån ett kundorienterat synsätt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ali Jalalian; Emma Emanuelsson; Tara Emamgholizadeh; [2011]
    Nyckelord :service recovery; service failure; empowerment customer orientation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Service recovery utifrån ett kundorienterat synsätt Författare: Tara Emamgholi-Zadeh, Emma Emanuelsson, Ali Jalalian Kurs: SMKK01 Handledare: Ulrika Westrup och Veronica Åberg Bakgrund: I en perfekt värld uppstår det aldrig något fel i serviceprocessen, verkligheten ser däremot annorlunda ut. Det är när ett misstag begåtts eller ett fel uppstått som ett tjänsteföretags åtagande mot kunden sätts på prov (Grönroos 2008, s 129). LÄS MER