Sökning: "egenutgivning"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet egenutgivning.

  1. 1. Negativt kapital, digitala kanaler och personliga möten – en studie om egenutgivande författares förhållande till marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Frida Tverelv; Emmie Gärdenfors; [2019]
    Nyckelord :egenutgivning; självpublicering; marknadsföring; sociala medier; negativt kapital; Thompson; kanaler; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur egenutgivande författare förhåller sig till marknadsföring av sina böcker. Materialet i undersökningen består av intervjuer med medlemmar från Facebook-gruppen ”Egenutgivare på Facebook” och en enkätundersökning publicerad i samma Facebook-grupp. LÄS MER

  2. 2. Lyrikens marknad : en analys av lyrikutgivningen 2016

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Amanda Backman; [2017]
    Nyckelord :bokmarknad; lyrik; book business; svensk bokhandel; selfpublishing; advertising; market; bokinfo; publishing house; poetry; book market; förlag; marknad; annonsering; egenutgivning; bokbranschen; Bourdieu; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : There is a general idea in the bookbusiness that poetry, as a genre, isn’t profitable. At the same time it is considered to be high esteemed to publish poetry. LÄS MER

  3. 3. Kreativitet, kontroll och kontaktnät : en studie av egenutgivares syn på sin verksamhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap; Lunds universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Elin Westerberg; [2016]
    Nyckelord :symboliskt kapital; bokmarknad; självpubliceringstjänst; egenutgivning; eget förlag; ekonomiskt kapital; publishing chain; Thompson; FBMK; förlags- och bokmarknadskunskap; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker egenutgivning ur författarnas perspektiv för att se hur de själva upplever sin verksamhet, vad som driver dem och vilka hinder de möter i samband med sin bokutgivning. Materialet består av en enkätundersökning samt intervjuer med egenutgivare, vilket huvudsakligen analyseras med hjälp av John B. LÄS MER