Sökning: "egna reflektioner kring kurs"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden egna reflektioner kring kurs.

  1. 1. Att undervisa i en ny kontext : -lärarstudenters reflektioner kring utomhusdidaktik

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Anna Carin Nyberg; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det finns flera fördelar och möjligheter med att undervisa ute och intresset för utomhusdidaktik bland lärare är stort. Ute erbjuds en ny kontext där elevernas sociala relationer stärks, de engageras känslomässigt, rörelse främjas och eleverna tar större ansvar för sitt lärande. LÄS MER

  2. 2. Gymnasieelevers uppfattningar om muntliga prov i kemi

    Master-uppsats, Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik

    Författare :Anders Hansson; [2012]
    Nyckelord :gymnasium; kemi; muntliga prov; skriftliga prov; elevers uppfattningar; enkät; intervju; seminarium; formativ bedömning; summativ bedömning; lärandeprocesser;

    Sammanfattning : Studien syftar till att utvärdera elevers uppfattningar om muntliga prov i gymnasiets första kurs i kemi; kemi 1. En grupp bestående av tretton förstaårselever genomförde under kursen två muntliga prov omedelbart i anslutning till motsvarande skriftliga prov. LÄS MER

  3. 3. Poliser i film

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ann-Christin Jarlung; [2010]
    Nyckelord :stereotyper; arbetssätt; identitet; Wallander; Beck; filmroller; polis; polisfilmer; polisyrket; filmpåverkan; Social Sciences;

    Sammanfattning : ABSTRACT Kurs MKVA 21:4 B-uppsats 7,5 poäng Författare Ann-Christin Jarlung Handledare - Examinator Tobias Linné Uppsats titel: Poliser i film - En studie av hur polisyrket presenterades genom några filmkaraktärernas uppbyggnad Nyckelord Polis, filmroll, stereotyper, arbetssätt, identitet, Beck, Wallander Syfte: Uppsatsens syfte var att utröna om att mottagaren av polisfilm påverkades av den bild av polisen som presenterade i filmernas poliskaraktärer och om att detta bidrog till konstruerandet av en viss uppfattning om polisen. Teori: Utgångspunkterna var den representation som förekommit och vilka ideologier som fanns att se. LÄS MER

  4. 4. Reflektioner om samtal kring mångfald i relation till en yrkesutbildning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Anna Ahlström; Jessica Brännström; [2009]
    Nyckelord :förhållningssätt; kurs; utbildning; reflektion; mångfald; lärande; fokusgruppintervjuer; Social Sciences;

    Sammanfattning : Intentionen med uppsatsen var att undersöka hur deltagarna i en yrkesutbildning pratar om en kurs i mångfaldskunskap. Avsikten med uppsatsen var att med en diskursanalytisk positionering, tolka deltagarnas diskurser och förhållningssätt i deras samtal om kursen. LÄS MER

  5. 5. Reflektioner kring en dialektisk undervisningsprocess i religionskunskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Robin Ramberg; [2007]
    Nyckelord :religionsdidaktik; livsfrågepedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur den enskilde pedagogen kan arbeta för att låta skolelevers egna funderingar och ställningstaganden utgöra en integrerad del av deras undervisning i ämnet religionskunskap. Uppsatsens frågeställning är: Hur kan undervisningen i religionskunskap utformas så att elevernas röster synliggörs och tillåts influera undervisningen på djupet? Ytterligare ett av uppsatsens syften, som dock är underordnat det ovan nämnda, är att redovisa den livsfrågeundersökning som varit en del av undervisningsprocessen. LÄS MER