Sökning: "egna reflektioner kring kurs"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden egna reflektioner kring kurs.
1. Att undervisa i en ny kontext : -lärarstudenters reflektioner kring utomhusdidaktik
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Det finns flera fördelar och möjligheter med att undervisa ute och intresset för utomhusdidaktik bland lärare är stort. Ute erbjuds en ny kontext där elevernas sociala relationer stärks, de engageras känslomässigt, rörelse främjas och eleverna tar större ansvar för sitt lärande. LÄS MER
2. Gymnasieelevers uppfattningar om muntliga prov i kemi
Master-uppsats, Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktikSammanfattning : Studien syftar till att utvärdera elevers uppfattningar om muntliga prov i gymnasiets första kurs i kemi; kemi 1. En grupp bestående av tretton förstaårselever genomförde under kursen två muntliga prov omedelbart i anslutning till motsvarande skriftliga prov. LÄS MER
3. Poliser i film
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : ABSTRACT Kurs MKVA 21:4 B-uppsats 7,5 poäng Författare Ann-Christin Jarlung Handledare - Examinator Tobias Linné Uppsats titel: Poliser i film - En studie av hur polisyrket presenterades genom några filmkaraktärernas uppbyggnad Nyckelord Polis, filmroll, stereotyper, arbetssätt, identitet, Beck, Wallander Syfte: Uppsatsens syfte var att utröna om att mottagaren av polisfilm påverkades av den bild av polisen som presenterade i filmernas poliskaraktärer och om att detta bidrog till konstruerandet av en viss uppfattning om polisen. Teori: Utgångspunkterna var den representation som förekommit och vilka ideologier som fanns att se. LÄS MER
4. Reflektioner om samtal kring mångfald i relation till en yrkesutbildning
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Intentionen med uppsatsen var att undersöka hur deltagarna i en yrkesutbildning pratar om en kurs i mångfaldskunskap. Avsikten med uppsatsen var att med en diskursanalytisk positionering, tolka deltagarnas diskurser och förhållningssätt i deras samtal om kursen. LÄS MER
5. Reflektioner kring en dialektisk undervisningsprocess i religionskunskap
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur den enskilde pedagogen kan arbeta för att låta skolelevers egna funderingar och ställningstaganden utgöra en integrerad del av deras undervisning i ämnet religionskunskap. Uppsatsens frågeställning är: Hur kan undervisningen i religionskunskap utformas så att elevernas röster synliggörs och tillåts influera undervisningen på djupet? Ytterligare ett av uppsatsens syften, som dock är underordnat det ovan nämnda, är att redovisa den livsfrågeundersökning som varit en del av undervisningsprocessen. LÄS MER