Sökning: "ekonomi för nybörjare"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden ekonomi för nybörjare.
1. Miljöanpassade byggnadsmaterial : Material- och miljöklassificieringar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Vi lever idag i ett samhälle där stort fokus ligger på miljöfrågor och framförallt på energisnåla byggnader. En fråga som enkelt glöms bort är vad för typer av produkter och material som faktiskt byggs in i våra byggnader. LÄS MER
2. The importance of open innovation in small and medium-sized enterprise in Sweden : A case study of Single Technologies
Magister-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : The entrepreneurs behind newly formed companies in Sweden as well as small medium-sized enterprises and start-ups are increasingly getting involved in open innovation or exploring its practices. They do this in order to develop innovative products and services. LÄS MER
3. Hantering av IFC-exporter från Revit till IDA
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Att kunna exportera färdiga modeller direkt från Revit till IDA är av stor betydelse för att kunna jobba effektivt med energisimuleringar. Denna rapport ger en bakgrundsbeskrivning till hur IFC har uppkommit och är uppbyggt. LÄS MER
4. Akwa : en innovation inom vågsurfing
M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : This has been a project with the aim to develop a product which will solve what I consider to be the biggest difficulty and problem in the sport of wave surfing. That is to get enough speed to be able to stand up on the board and surf without the wave passing you. LÄS MER
5. Vasaloppets varumärkesuppbyggnad : En fallstudie av hur de tillsammans med sina sponsorer bygger starka varumärken
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för ekonomi, statistik och informatikSammanfattning : Varumärkets betydelse blir allt mer viktig för att företag ska nå framgång. Detta på grund av att bland annat produktskillnaderna på marknaden minskat samt att mediekostnaderna ökat. En konsekvens av detta är att företagen måste differentiera sina varumärken och tydliggöra dess märkesidentitet. LÄS MER