Sökning: "ekonomi uppsats h m"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden ekonomi uppsats h m.
1. Vill du ha en påse? : Hur en påse skapar ökad kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Textilmarknaden blir allt mer utsatt för konkurrens. Företag måste idag vara duktiga på att erbjuda konsumenter något utöver det vanliga för att hålla sig kvar på marknaden. LÄS MER
2. Hållbarhetsredovisning i konfektionsbranschen : En ständig anpassningsprocess
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Introduktion: Hållbarhet har blivit en naturlig del av företagens rapportering, därredovisningen i Sverige idag tillämpas som en frivilligrapportering. Tidigare studier presenterar skillnader avseende hur hållbarhet redovisas, men även att det finns branschspecifika överrensstämmelser. LÄS MER
3. Hur uppnås framgång på lång sikt med varumärkesutvidgningar? : En fallstudie av Hennes & Mauritz
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning – ”Hur uppnås framgång på lång sikt med varumärkesutvidgningar?” Frågeställning: - Hur kan Hennes & Mauritz's varumärkesutvidgning studeras och beskrivas för att ett företag inom klädbranschen ska kunna ta del av denna information och lyckas utvidga framgångsrikt på lång sikt?- Hur ställer sig konsumenter mot utökningar av ett varumärke? Syfte: Syftet med denna uppsats är att studera varumärkesutvidgning ur ett långsiktigt perspektiv genom att analysera företaget Hennes & Mauritz. Detta genom att undersöka skillnader mellan det företaget vill förmedla med sina varumärkesutvidgningar och hur konsumenterna upplever det. LÄS MER
4. Corporate Social Responsibility : Strategisk Tillämpning Mellan Olika Branscher
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Corporate Social Responsibility This thesis intends to exam the strategic use of Corporate Social Responsibility within fifthteen different companies, classified/divided into three various industries. The aim is to compare the three different industries, to look for disparities and similarities in their use of CSR. LÄS MER
5. Att bygga ett framgångsrikt varumärke : En fallstudie av H&M
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur ett starkt varumärke byggs upp. För att få svar på denna fråga har författarna valt att undersöka H&M, då de har byggt upp ett så starkt och känt varumärke. LÄS MER