Sökning: "electronic word-of-mouth"

Visar resultat 1 - 5 av 86 uppsatser innehållade orden electronic word-of-mouth.

  1. 1. The sought-after influencer –

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Melissa Albano Neves; Pernilla Liljeblad; [2017-06-29]
    Nyckelord :Influencer Marketing; influential individuals; electronic word-of-mouth;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  2. 2. Vad är det du säger? - en studie av eWOM utifrån tre perspektiv med Skånetrafiken som exempel

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Teknik och samhälle

    Författare :Katarina Stridsberg; Malin Wasström; [2017]
    Nyckelord :Elektronisk word-of-mouth; eWOM; Facebook; Kommunikationsstrategier; Tillförlitlighet; Trovärdighet; Serviceföretag;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar elektronisk word-of-mouth (eWOM) och syftar till att undersöka hur serviceföretag i sina kommunikationsstrategier kan förhålla sig till den eWOM som skapas på deras Facebook-sida på grund av användarnas möjlighet att interagera med varandra. Detta görs utifrån Skånetrafiken som exempel, vilka tillhandahåller kollektivtrafiken i Skåne. LÄS MER

  3. 3. Touch, Swipe or Click? : Understanding information exchange (eWOM) on Instagram and how it can be encouraged

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vanessa Auer; Evelina Bergström; [2017]
    Nyckelord :Electronic-word-of-mouth eWOM ; Word-of-mouth WOM ; Engagement; Content Features; Social Networking Sites SNS ; Instagram; Social Media Marketing;

    Sammanfattning : Electronic word-of-mouth (eWOM) is known as one of the most influential factors impacting consumer behaviour. Yet, not all consumers are motivated to like, tag or comment on commercial posts online. LÄS MER

  4. 4. Word of mouth muntligt och via sociala medier : - På vilket sätt påverkar det turisters reseplanering?

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013); Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Jennie Hugosson; Madeleine Ahlberg; [2017]
    Nyckelord :word of mouth; electronic word of mouth; social media; reseplanering; AIDA modellen;

    Sammanfattning : Vår studie belyser hur informationsspridning både muntligt och via internet kan påverka turisters reseplaneringsprocess. Studien undersöker vilka känslomässiga attityder individer upplever genom word of mouth och electronic word of mouth och hur vida dessa attityder påverkar valet av ett nytt resmål. LÄS MER

  5. 5. Uncovering the Motivations for Creating Brand-Related UGC on Instagram : A Study within the Apparel Industry

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan; Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Amy Vong; Malin Stax; [2017]
    Nyckelord :UGC; User-Generated Content; Electronic Word-of-Mouth; eWoM; Social Media; Instagram; Instant Messaging; Qualitative Content Analysis;

    Sammanfattning : Background The emergence of the Web 2.0 has enabled users to create and distribute content on social media platforms. As consumers depend increasingly on each other when gathering and evaluating information, they are becoming influential on brand activities by producing UGC and eWoM. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet electronic word-of-mouth.

Din email-adress: