Sökning: "elevernas syn på lärarna"

Visar resultat 1 - 5 av 412 uppsatser innehållade orden elevernas syn på lärarna.

  1. 1. Framtidens Einstein ur ett lärarperspektiv – lärarsyn på identifiering och anpassning av undervisningen till matematiskt särbegåvade elever samt lärares behov av stöd för att undervisa dem.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Maria Gottfridsson; [2018-02-13]
    Nyckelord :teaching; gifted students; gifted child; mathematics; teachers view;

    Sammanfattning : Särbegåvade elever har alltid funnits i våra skolor men det är först på senare år som de haruppmärksammats och inte förrän år 2015 kom information om de särbegåvade eleverna ochderas behov på Skolverkets hemsida. Då det i genomsnitt finns minst en särbegåvad elev ivarje klass är det viktigt att lärarna lyckas identifiera dem. LÄS MER

  2. 2. ”Vi pratar olika språk men här möts vi”

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Marcus Tömmervik; [2018-02-09]
    Nyckelord :Translanguaging; flerspråkighet; svenska som andraspråk; social rättvisa; social praktik;

    Sammanfattning : I skolans läroplan står det att undervisningen bland annat ska utgå från alla elevers tidigare erfarenheter, språk och kunskaper. Trots att det skrivs fram i läroplanen kan flerspråkiga elever tvingas att rätta sig efter en enspråkig norm som i förlängningen kan leda till att eleven överger sitt förstaspråk (Cummins, 2008). LÄS MER

  3. 3. Att undervisa i multiplikation i grundskolan

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Agnes Lind Petersson; [2018-01-11]
    Nyckelord :Automatisera; multiplikationstabellen; digitala verktyg; varierad undervisning;

    Sammanfattning : Denna studie är en kvalitativ studie som utförts med hjälp av sex semistrukturerade intervjuer som genomfördes med sex olika lågstadielärare. Syftet med denna studie var att undersöka lärares syn på undervisningen om multiplikation. LÄS MER

  4. 4. Fristående material eller traditionell lärobok? En studie om orsaker bakom lärares val av läromedel i engelskundervisningen för yngre elever

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Sandra Änghede; [2018-01-10]
    Nyckelord :EFL; ELT; TEYL; coursebook; standalone material; collegial learning; EFL: English as a foreign language. ELT: English language teaching. TEYL: Teaching English to young learners.;

    Sammanfattning : Denna studie lyfter fram fem lärares åsikter om läromedel i dagens engelskundervisning. Observation under VFU har påvisat att lärare tänker annorlunda i sitt användande av material inom engelskundervisningen. LÄS MER

  5. 5. Lärarens syn på hur begreppsförståelsen påverkar elevers attityder vid övergångarna mellan årskurs 6 och 7 i de naturvetenskapliga ämnena

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Josefin Persson; Kajsa Riling; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Varje nytt läsår är det mer än 100 000 elever som börjar årskurs 7. Vid övergångarna mellan årskurs 6 och 7 ska lärare ta över elever som redan besitter kunskaper inom de naturvetenskapliga ämnena. Lärare i årskurs 6 ska lämna över elever som är rustade för undervisningen i årskurs 7. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet elevernas syn på lärarna.

Din email-adress: