Sökning: "emelie we"
Visar resultat 1 - 5 av 481 uppsatser innehållade orden emelie we.
1. Exploring the effects of pressure on the magnetic properties of quasi-low dimensional quantum magnets via thermodynamic measurements
Master-uppsats, Lunds universitet/Synkrotronljusfysik; Lunds universitet/Fysiska institutionenSammanfattning : Four model solid state compounds were used to experimentally investigate the effects of pressure on the interactions in one- and two-dimensional Heisenberg magnetic models. BaCuSi2O6, BaCu2V2O8, SrCuO2 and CuGeO3 were successfully synthesized via solid-state reactions and characterized via x-ray diffraction. LÄS MER
2. S.O.S Support Of Supervisors - A qualitative study on how middle-level managers perceive support within their organization: A social exchange perspective
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Support in an organizational context has been a topic of academic discussion for many years. While there is no doubt that organizational support has been researched thoroughly, it seems that the focus always seems to land on the employee-manager perspective. LÄS MER
3. Barns fysiska aktiviteter på förskolegården : En kvalitativ studie om barns fysiska möjligheter och begränsningar på förskolegården.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att bidra med kunskap om barns fysiska aktiviteter på förskolegården genom ett närmande av barns perspektiv. Studien är kvalitativ och förhåller sig till ett barndomssociologiskt perspektiv, vilket bland annat innebär att vi har forskat med barnen och inte om dem. LÄS MER
4. Mind The Gap Between Your Intelligence And Choice Architecture
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Digital footprints of online behaviour are now possible to gather through the use of cookies. As a result, consumer activities once considered private are now monitored and used by online businesses and marketers, providing them with information about who we are, what we think, and what we like. LÄS MER
5. TIKTOK: EN PRODUKT AV GENERATION Z - En kvalitativ studie som utreder hur och varför Sveriges Generation Z använder Tiktok.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary We are constantly online in this new digital world, always reachable through numeral devises and plattforms. For older generations there has taken some time to adjust, but for one generation this constant connectivity is as normal as breathing. LÄS MER