Sökning: "emilia csr"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden emilia csr.
1. Hållbarhetsredovisning och intressenters involvering : En kvalitativ studie om hur företag involverar sina intressenter i sin hållbarhetsredovisning
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Syfte: Syftet med denna rapport är att öka förståelsen hur företag inom olika branscher i Dalarnas län involverar intressenter i sin hållbarhetsredovisning. Ytterligare är syftet att förstå vilka riktlinjer och standarder som följs. Metod: Uppsatsen tillämpar en kvalitativ metod med en induktiv ansats och deduktiva inslag. LÄS MER
2. “Jag tror det är viktigt att man inte sminkar grisen” : En kvalitativ studie om kommunikatörers syn påoch hantering av CSR-kommunikation
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Introduction: Corporate Social Responsibility, CSR, is seen as an important part of an organization, where communication functions as creating relationships between the organization and social actors. CSR is about the company's social responsibility for how they affect society from an economic, environmental, and social perspective. LÄS MER
3. Att göra hållbara val åt kunden i livsmedelsbutiken - en konkurrenskraftig fördel?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Background: The food industry accounts for 26 percent of the total greenhouse gas emissions and contributes to major damage to our planet while still being a necessity. Companies today are expected to take greater responsibility for the impact of their activities and a well-executed CSR work can contribute to greater values for both the company and society. LÄS MER
4. Vad säger egentligen en hållbarhetsredovisning om hur ett företag arbetar med hållbarhet? : En kvalitativ studie om hållbarhetsarbetet hos mindre företag inom livsmedelsbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund Allmänhetens intresse för hållbarhet har ökat drastiskt de senaste åren vilket även har medfört ett större fokus än tidigare på livsmedelsproducenter och dess påverkan på hållbar utveckling. Företagen har ett stort ansvar gällande deras påverkan på jordens resurser där de genom sin verksamhet förväntas bidra till en hållbar utveckling utifrån de tre aspekterna: social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet. LÄS MER
5. Hållbart Inköp : En kvalitativ studie av hur svenska möbelföretag tillämpar CSR i sitt inköpsarbete
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Hållbarhet är idag ett aktuellt ämne som har influerat många industrier och logistikstrukturer. Syftet med denna rapport är att studera hur inköpsfunktionen inom möbelbranschen kan bidra till att öka den hållbara utvecklingen inom företag och därmed påverka den hållbara utvecklingen i samhället. LÄS MER