Sökning: "emotion regulation skills"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden emotion regulation skills.
1. Behandlares, handledares och utbildares upplevelser av arbete med Emotion Regulation Group Therapy ur ett implementeringsperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Huruvida en metod används och sprids i rutinmässig vård beror inte enbart på behandlingseffekt utan även på effektiviteten i implementeringen. Den manualbaserade gruppbehandlingen Emotion Regulation Group Therapy (ERGT) har ännu inte undersökts utifrån dess implementeringsprocess. LÄS MER
2. Killarna mot tjejerna; har de samma spelplan för matchen i klinisk prestation? : En utforskande sekundärstudie på psykologprogrammet i Örebro
Master-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskapSammanfattning : Having clinical skills is an essential part of working as a psychologist. This thesis aimed to investigate the importance of different factors in relation to clinical performance among psychology students, and whether the relationships can be moderated by students' gender. LÄS MER
3. The Effectiveness of Child-Centered Play Therapy in reducing externalizing behavior problems and improving socio-emotional Functioning of Children : A Systematic Literature Review
Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, CHILDSammanfattning : Externalizing behavior problems in children reflect negative actions toward the external environment and can have detrimental consequences for their academic, social, and mental well-being. These actions range from breaking the rules to exhibiting extremely disruptive and aggressive behaviors, and they frequently come with issues with social behavior and emotional control. LÄS MER
4. Vägen tillbaka till skolbänken - En realistisk forskningsöversikt om orsaker och interventioner för elever med problematisk skolfrånvaro
Master-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : Problematisk skolfrånvaro är ett omfattande problem som kan få sociala, emotionella och kunskapsmässiga konsekvenser för barn och ungdomar. Forskning visar att multimodala interventioner är effektiva i att öka skolnärvaro, vilka programstrategier inom interventionerna som fungerar i vilka kontexter saknas däremot kunskap om. LÄS MER
5. ”Stopp! Vad är det jag känner? ” : En kvalitativ studie av ungdomars och föräldrars beteendeförändringar efter att ha genomgått färdighetsträning i känsloreglering
L3-uppsats, Linköpings universitet/PsykologiSammanfattning : Svårigheter med känsloreglering har uppmärksammats som en orsak tillpsykologiska svårigheter samt som en förklaring till olika beteendeproblem. Behandling med fokus på känsloreglering kan således ge effekt inom flera olika områden i livet. LÄS MER