Sökning: "emotional appeal"
Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden emotional appeal.
1. Från individuella hjältedåd till kollektiv gemenskap : En kvalitativ kritisk diskursanalys om framställningen av det svenska damlandslaget i fotboll i tidningarna Aftonbladet och Expressen under två världsmästerskap.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Fotboll är den sporten världen över som har störst dragningskraft, både på dam- och herrsidan, vad gäller utövare och åskådare (NE, u.å.). Trots att det är en idrott för både damer och herrar, och att det svenska damlandslaget i fotboll har presterat på en hög nivå under en lång tid (FIFA, u. LÄS MER
2. UPPFATTNINGAR OM FÖNSTER OCH FÖNSTERBYTEN Särskilt om skillnader och likheter mellan lekmän och experter
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvårdSammanfattning : This study describes and analyses how laypeople and the experts within the antiquarian field perceive and experience windows and window retrofits on historical buildings. One purpose is to compare if the two groups hold different views regarding window retrofits. LÄS MER
3. The Race to Success: Navigating the Roadblocks to Formula E's Popularity
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: Formula E, the electric counterpart to Formula 1, has not achieved the same level of popularity among consumers. The purpose of this paper is to understand why Formula E has not been as successful as Formula 1 and the barriers to consumer adoption of Formula E. LÄS MER
4. Sustainablility message appeals and deception in cleaning products : A study on trust of Emotional vs Rational sustainability appeals
Master-uppsats,Sammanfattning : In an increasingly environmentally conscious world, the creation of sustainable communication and marketing becomes crucial. Generally, young consumers are environmentally conscious and seek sustainable products while remaining wary of greenwashing and deceptive claims. LÄS MER
5. Bringing Brands to Life: A study on the impact of brand anthropomorphism and personalization on advertisement attitudes in a social media context
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Brand anthropomorphism is a frequently used marketing strategy to enhance a brand's humanlike features and characteristics. Businesses use brand anthropomorphism to increase their brands' appeal, likeability, and memorability for consumers. LÄS MER