Sökning: "emotionell lojalitet"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden emotionell lojalitet.
1. Organisatorisk lojalitet hos arbetstagare : En kvalitativ studie om hur organisatorisk lojalitet ändrats hos arbetstagare i samband med omorganisationer
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna kvalitativa studie har fokuserat på organisatorisk lojalitet inom en storbank i Sverige. Syftet har varit att se hur den organisatoriska lojaliteten förändrats över tid i samband med omorganiseringar så som personalneddragningar inom organisationen. LÄS MER
2. Varumärkesbyggande : Hur företag använder sig av syftesdriven marknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Brands have grown to become a bigger part in our daily life, brands can be seen wherever we go. Due to growing competition in markets brands have become more keen to find new ways to compete. Purpose marketing is one tool to tackle the growing competition. LÄS MER
3. Skräddarsydda Kundrelationer : En kvalitativ studie om kundrelationer inom private banking
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Banksektorn har genomgått stora förändringar den senaste tiden i den mening att stora delar av bankens tjänsteutbud har digitaliserats. Det har spekulerats kring huruvida detta har lett till mer eller mindre nöjda kunder med tanke på att kundmötena har minskat. LÄS MER
4. Lojalitetsprogram : En studie om konsumenternas perspektiv på lojalitetsprogram.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : In this paper I have examined what main factors that a loyalty program should include to make customers interested and engaged in a loyalty program, and to enhance their emotional loyalty towards a brand. A qualitative method was used to study the topic through interviews with four focus groups. LÄS MER
5. Via hjärtat eller via hjärnan : En kvantitativ studie av konsumenters upplevelser av emotionella och kognitiva faktorer genom lojalitetsprogram
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : .... LÄS MER