Sökning: "empiric"

Visar resultat 1 - 5 av 515 uppsatser innehållade ordet empiric.

  1. 1. Arbetet utanför de kritade linjerna : En kartläggning av Allsvenska herrfotbollsklubbars relationsmarknadsföring gentemot sponsorer

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Arvid Jarmstad; Albin Larsson; [2023]
    Nyckelord :Sponsorship; Relationship marketing; Brand Equity; Exposure; Corporate social responsibility; Sporting performance; Supporters; Sponsorer; Relationsmarknadsföring; Brand Equity; Exponering; Corporate social responsibility; Sportslig prestation; Supportrar;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att kartlägga hur corporate social responsibility, sportsliga prestationer och supportrar påverkar Allsvenska herrfotbollsklubbars relationsmarknadsföring gentemot sponsorer. Fotboll är den största sporten i Sverige och sponsorer är en viktig inkomstkälla för svenska fotbollsklubbar. LÄS MER

  2. 2. Medvetenheten bland anställda i revisionsbranschen om jämställdhetsarbetet

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Ida Mattsson; Sandy Seyde Josefson; [2023]
    Nyckelord :Jämställdhet; Revision; hierarki;

    Sammanfattning : Trots att det lagts ner mycket tid senaste åren på jämställdhetsarbete i revisionsbranschen är det långt ifrån jämställt och främst på de högre positionerna. Det vill säga att revisionsbranschen är mansdominerad och forskningen menar att det beror på att revisionsbranschen präglas av manliga normer och värderingar. LÄS MER

  3. 3. "Det är ju inte helt lätt eftersom vi är vuxna." : Interaktion och marknadsföring till ungdomar på svenska folkbibliotek

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :William Lunn; [2023]
    Nyckelord :Fyrarumsmodellen; användardeltagande; marknadsföring; tredje plats;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to examine the strategies used by library personell to motivate young people between the ages of thirteen and seventeen to visit the library or otherwise make use of its services. This question is answered through empiric material in the form of semi-structured interviews with librarians at five different libraries in southern Sweden. LÄS MER

  4. 4. ”Ja men jag tror att framtiden är fäbodbruk, fortfarande” : en kvalitativ intervjustudie om fäbodbrukets framtid

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Tova Adrelius; [2023]
    Nyckelord :fäbodbruk; fäbodvall; kulturlandskap; drivkrafter;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka dagens fäbodbruk, hur det upprätthålls och förs vidare till kommande generationer. Den undersöker även olika typer av mervärden som tillsätts fäbodbruket som praktik och själsligt rum, samt drivkrafter för att fortsätta bedriva fäbodbruk. LÄS MER

  5. 5. Konsumtionssamhällets påverkan på individers privata skuldsättning : En kvalitativ studie om unga kvinnors attityd och inställning av att använda sig av konsumtionskrediter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Sara Sandström; Julia Schaumburger; [2023]
    Nyckelord :Konsumtionskredit; skuldsättning; delbetalning; faktura; kredit; lån; unga vuxna; impulsköp; beslutsfattande.;

    Sammanfattning : The consumer society is developing at a rapid pace, which also applies to today’s digitalization. As a result, new payment methods, such as installments and invoices, have become readily available and many companies are profiting and therefore encouraging consumers to use them. LÄS MER