Sökning: "employer branding and culture"

Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade orden employer branding and culture.

  1. 1. To what extent is sustainability valued when choosing a workplace?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Kristoffersson; Isabella Millings; [2023-09-22]
    Nyckelord :sustainability; corporate sustainability; corporate social responsibility; sustainable employer branding; organizational attractiveness; sustainable human resource management; behavioral finance;

    Sammanfattning : In the current competitive business environment, organizations face a formidable challenge in attracting and retaining talented employees (Das & Baruah, 2013). Offering competitive salaries, comprehensive benefits, and nurturing a supportive work environment are recognized as essential factors that job seekers increasingly emphasize in organizations, whose work culture aligns with their values (App et al. LÄS MER

  2. 2. Let's get certified ? A qualitative case study on an organizational culture certification and employer branding

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jourike Nonkes; Freja Fabricius Ekenberg; [2023]
    Nyckelord :organizational culture; organizational culture certification; surveys; employer branding; culture washing; organizational ranking; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine the meaning of an organizational culture certification. We are intending to create a deeper insight into the certification process, its outcomes and benefits in order to get an understanding of how the concept can be interpreted in a scientific manner. LÄS MER

  3. 3. Employer bradning pre- and post the COVID-19 pandemic : Attracting highly skilled talent in the technology industry

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Ellen Persson; Tintin Fredriksson Stark; Mercedes Scheible; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; COVID-19; HR; Ambler and Barrows framework; recruiting;

    Sammanfattning : Background: Employer Branding is a relatively new concept stemming from concepts of HRM, however, the conceptualization has not yet been applied to current changes arising with the COVID-19 virus. Ambler and Barrow (1996) introduced their three-dimensional framework. LÄS MER

  4. 4. Employer branding inom vård och omsorgssektorn : En kvalitativ studie om privata och offentliga vårdcentraler

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Charlie Björklund; Karl Odebäck; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; brand building; attracting staff; retaining staff; organizational culture; work environment; Employer branding; varumärkesbyggnad; attrahera personal; bibehålla personal; organisationskultur; arbetsmiljö;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hela vård och omsorgssektorn har idag stor personalbrist och svårigheter att rekrytera personal. Enligt statistik kommer det krävas ökad personal inom vården ända fram till år 2035. Vilket blir en stor utmaning för en bransch som redan idag lider av stora svårigheter att attrahera personal till verksamheterna. LÄS MER

  5. 5. Nyckeln till motivation? : En studie om hur employer branding kan leda till motiverade medarbetare.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Julia Göranson; Ellen Lövgren Bränd; Era Zylfijaj; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; motivation; organizational culture; strategy; employee; HR; Employer branding; motivation; organisationskultur; strategi; medarbetare; HR;

    Sammanfattning : Problemformulering: På vilka sätt kan employer branding öka motivationen hos medarbetare? Syfte: Syftet med studien är att kartlägga employer brandings påverkan på medarbetarnas motivation.  Metod: Studien bygger på en deduktiv ansats med en kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER