Sökning: "employer survey"

Visar resultat 1 - 5 av 235 uppsatser innehållade orden employer survey.

  1. 1. ATTRAHERA OCH BEHÅLLA REKRYTERARE - En kvantitativ undersökning inom rekryteringsbranschen om vad medarbetare uppskattar hos arbetsgivare

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Johanna Kalered Martinsson; Thyra Svensson; [2023-09-13]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer Value Propositions; Generations; Human Resource Management; Talent Attraction;

    Sammanfattning : This study aims to investigate which employer value propositions, EVPs, are valued most highly by employees in the recruitment industry. The study's purpose is further extended to examine whether generational differences can be observed in the evaluation of EVPs. A quantitative approach with a questionnaire survey was used. LÄS MER

  2. 2. Integrating Weather Conditions in Truck Route Optimization : Maximizing Utilization and Cost-effectiveness

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Sigrid Stenbratt; Paulina Lundell; [2023]
    Nyckelord :Weather conditions; truck; route optimization; company; maximizing utilization; research; profit; selecting; price; fuel; equation; product development; innovation; algorithm; cost-effectiveness; Matlab; Innovation Engineer; consumption; Halmstad University; Thesis; Volvo group trucks technology; Stenbratt; Lundell; Utvecklingsingengör;

    Sammanfattning : Abstract The focus of the thesis is researching how to optimize a certain route, highlighting theimportance of weather conditions in the context of optimizing truck routes. Additionally, itemphasizes the goals of maximizing human utilization and cost-effectiveness. LÄS MER

  3. 3. Core values and their role in attracting future employees: A quantitative study measuring how Swedish employers’ core values matter to students, in the light of external employer branding

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Dolff Sandelius; Ida Thyberg; [2023]
    Nyckelord :Employer Branding; External Employer Branding; Core Values; Attraction; Recruitment; Business and Economics;

    Sammanfattning : Studies show that employees are an organisation’s most important asset. Therefore, an employer needs to attract the desired future employees. Currently, core values appear frequently on employers’ websites. Core values could consequently operate as a part of external employer branding to attract candidates. LÄS MER

  4. 4. Attraktiv arbetsplats : En studie i organisatorisk utveckling

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Tyra Mellin; Nalin Watti; [2023]
    Nyckelord :change management; commitment; continuous improvements; employer branding; great place to work; leadership; respect for people; sensemaking; total quality management; arbetsgivarvarumärke; attraktiv arbetsplats; delaktighet; förändringsledning; ledarskap; offensiv kvalitetsutveckling; respect for people; sensemaking; ständiga förbättringar;

    Sammanfattning : Studien har genomförts på en svensk organisation som står inför en branschomställning vilket innebär att rekryteringsbehovet ökar och fler medarbetare behöver anställas. Syftet med studien är att undersöka vad en attraktiv arbetsplats är, hur attraktiva arbetsplatser skapas, om det går att mäta och hur den studerade organisationen förhåller sig till det. LÄS MER

  5. 5. Vart tog alla vägen? : En kvantitativ studie av orsakerna till att den svenskahotellpersonalen inte återvänder efter Covid-19.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Viktor Dahlqvist; [2023]
    Nyckelord :Hotel industry; staff shortage; staff perspective; employer attractiveness; work motivation; covid-19; employer branding; job demands resources; competence; personnel development; Sweden; Hotellbranschen; personalbrist; personalperspektiv; arbetsgivarattraktivitet; arbetsmotivation; covid-19; employer branding; job demands resources; kompetens; personalutveckling; Sverige;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att dels utifrån ett personalperspektiv undersöka och förstå huruvida arbetsgivarattraktivitet och arbetsmotivation bidrar till personalbristproblematiken inom den svenska hotellbranschen, för att sedan utforska vilka aspekter som påverkar personalens återkomst till branschen. För att besvara syftet har studien utgått ifrån frågeställningarna ”Vilka faktorer ligger bakom att tidigare personal inom hotellbranschen inte återvänder efter COVID-19 pandemin?” samt ”Vilka arbetsrelaterade justeringar kan genomföras för att locka tillbaka kvalificerad personal till branschen?”. LÄS MER