Sökning: "empowerment frågeställning"

Visar resultat 6 - 10 av 29 uppsatser innehållade orden empowerment frågeställning.

  1. 6. Naken och stolt, eller bara blottad? : - En komparativ studie av American Apparel:s framställning av kvinnor i reklam

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Evelina Niva Wonevik; Therese Holm; [2018]
    Nyckelord :American Apparel; femvertising; stereotyp; representation; reklam; semiotik;

    Sammanfattning : I denna uppsats granskas företaget American Apparel:s tidigare och nuvarande bildkommunikation. Företaget har kritiserats otaliga gånger för sin sexistiska porträttering av kvinnor i reklam, vilket är en av faktorerna som har tvingat företaget till en nylansering. LÄS MER

  2. 7. Proffs på professionalism: Hur chefer i människonära tjänsteverksamheter skapar förutsättningar för sina medarbetares professionalism

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Kajsa Larsson; Annika Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Professionalism; Chefskap; Ledarskap; Hemvård; Människonära tjänsteverksamheter; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vi upplever att de tongivande forskarna inom den nordiska tjänsteforskningen är alltför konceptuella i sina slutsatser, då de sällan tar hänsyn till vad som djupgående krävs i kontexten inom olika verksamhetsområden. Då framgångsrika tjänsteverksamheter inte enbart är individanpassade, utan även situationsanpassade, finner vi att de förutsättningar som specifikt människonära tjänsteverksamheter kräver är intressanta att undersöka. LÄS MER

  3. 8. Unga kvinnliga filmare – en satsning för framtiden? : En undersökning av regionala talangprojekt som ett verktyg för jämställdhet inom svensk filmpolitik

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Amanda Söderberg; [2016]
    Nyckelord :Kvinnor och filmindustrin; jämställdhet; film; Sverige; Svenska Filminstitutet; kulturdepartementet; binära oppositioner; empowerment; det läckande röret;

    Sammanfattning : Svenska Filminstitutet (SFI) tilldelades mellan 2010 och 2015 sammanlagt 7,6 miljoner kronor från kulturdepartementet som ett led i uppdraget att stärka unga kvinnors filmskapande. Den här uppsatsen behandlar fyra regionala satsningar som genomförts av Film i Dalarna (FiD), i samarbete med tre andra regionala filmresurscentrum, som en del av detta uppdrag. LÄS MER

  4. 9. Förtroendearbetstid – en dold dragkamp mellan individ, grupp och organisation

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Isabelle Mac Kellie; Simon Gabrielsen; [2016]
    Nyckelord :Empowerment; kontroll; kultur; makt; normer; subtil styrning;

    Sammanfattning : Vi ser idag en växande trend bland företag att erbjuda dess anställda en möjlighet till allt flexiblare arbetsformer. Förtroendearbetstiden är en del av denna utveckling och innebär att medarbetarna tillåts sköta sitt arbete uppgiftsorienterat och själva bestämma när och var arbetet ska ske. LÄS MER

  5. 10. Jag kund(e) inte bry mig mindre : En studie om ledningens motivation av frontlinepersonal

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliver der Nederlanden; Revand Solaka; [2015]
    Nyckelord :Motivation; frontlinepersonal; ledarskap; egenmakt eng. empowerment ; kommunikation; utbildning; intern marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning:            ”Hur ledningen inom bankbranschen arbetar för att motivera sin frontlinepersonal” Datum:                              2015-05-28 Nivå:                                  Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 HP Institution:                       Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST, Mälardalens Högskola Författare:                        Oliver der Nederlanden 891025   Revand Solaka 881127                                   Titel:                                  ”Jag kund(e) inte bry mig mindre - En studie om ledningens motivation av frontlinepersonal” Handledare:                     Angelina Sundström Nyckelord:                       Motivation, frontlinepersonal, ledarskap, egenmakt (eng. empowerment), kommunikation, utbildning, intern marknadsföring. LÄS MER