Sökning: "en spelare"

Visar resultat 11 - 15 av 1135 uppsatser innehållade orden en spelare.

  1. 11. Dataspelsberoende och dess sociala problematik : En litteraturstudie om dataspelsberoende, dess sociala problematik samt utmaningar inom det sociala arbetet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Shirin Rezai Yazdi; Maya Waseh; [2023]
    Nyckelord :Addiction; Gamer; Gaming Addiction; Gaming Disorder; Mental Health; Social Problem; Social Work; Dataspelsberoende; Dataspelsmissbruk; Missbruk; Psykisk Ohälsa; Spelare; Sociala problem; Socialt arbete;

    Sammanfattning : The aim of this study was to address a knowledge gap by conducting a literature review on gaming disorder, specifically focusing on its social problems and challenges it presents in the field of social work. The specific objectives of this study were to identify risk factors associated with gaming disorder, explore the potential social problems arising from gaming disorder and their impact on individuals, examine the treatment approaches for gaming disorder and identify the challenges faced by social workers when working with individuals affected by gaming disorder. LÄS MER

  2. 12. Coyote Time och Jump Buffers påverkan på spelupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jesper Larsson; Peter Perkhed; [2023]
    Nyckelord :Spel; Coyote Time; Jump Buffer; PXI; Player Experience Inventory;

    Sammanfattning : I den här studien har frågeställningen “Vilken påverkan på spelupplevelsen har Coyote Time och Jump Buffer i 2D-Plattformsspel?” studerats. Coyote Time och Jump Buffer är två hjälpmekaniker som hjälper spelare att prestera bättre i plattformsspel där deras timing kan påverkas negativt av latens i hård- och mjukvara. LÄS MER

  3. 13. Användarbehov för sannolikhetsberäknande appar för användning under en match i krigsspel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Marcus Hedenberg; Sverker Berggren; [2023]
    Nyckelord :Wargame; Warhammer 40k; App Development; Ongoing Match; Probability; Krigsspel; Warhammer 40k; Apputveckling; Pågående match; Sannolikhet;

    Sammanfattning : I den här studien så utvecklades en app som kan räkna ut och visa sannolikhetsfördelningen av skada som enheter gör i Warhammer 40k. Syftet var att appen skulle fungera som ett hjälpmedel för spelare där den ger information som är viktig för många av valen man gör i spelet. LÄS MER

  4. 14. Produktplacering och omvänd produktplacering som marknadsföringsverktyg för Tv-spel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ludvig Stridsberg; [2023]
    Nyckelord :Reverse product placement; Product placement; Video games; Marketing; Survey; Online; Omvänd produktplacering; Produktplacering; Tv-spel; Marknadsföring; Enkät; Online;

    Sammanfattning : Detta arbete har undersökt vad Tv-spelare online tycker om omvänd produktplacering (ReverseProduct Placement, RPP) jämfört med vanlig produktplacering. RPP innebär att föra överfiktiva varumärken från filmer, Tv-serier och annan media till verkligheten och sälja verkligamotsvarigheter av produkterna. LÄS MER

  5. 15. Den evolverade monomyten: inklusion och personliga narrativs inverkan på moderna rollspel : En komparativ analys

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Mathias Arancibia Mena; [2023]
    Nyckelord :monomyt; rollspel; inklusion; ramverk; dissonans;

    Sammanfattning : Rollspel blir alltmer populära på en global nivå, med spelare runt hela världen och publikationer på flera olika språk. Som grund till rollspel och fantasy-genren den växte ut från ligger bland annat koncept som ‘hjälteresan’ och mytologi. LÄS MER