Sökning: "en studie av e-handels"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden en studie av e-handels.

  1. 1. Venture Capital ‘Exits’ Profile : An empirical study of venture capital backed exits in the Turkish entrepreneurial ecosystem

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sedat Avsar; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurial ecosystem; Venture capital; Venture capital backed exits; Startup exits; Turkish venture capital ecosystem; Entreprenöriellt ekosystem; riskkapital; riskkapitalstödda exits; startup exits; turkiskt riskkapitalekosystem;

    Sammanfattning : The impact of venture capital (VC) funding for the entrepreneurial ecosystem and its value for economic development is proved by many studies and the industrial data; which is why it is important to have more insight in this area. Also considering the large risk & uncertainty involved in the VC business and its low success rates, it is particularly important to have insight into VC business performance. LÄS MER

  2. 2. Citylogistik och logistikföretag i en kontext av ökad e-handel : med olika utmaningar och hur logistikföretag hanterar utmaningarna

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Ludwig Nordin; Karl Björnstedt Bozbey; Martin Overgaard; Philip Persson Lundgren; [2021]
    Nyckelord :City logistics; City logistics challenges; Logistics management; Last mile delivery; Urban freight transport; E-commerce distribution; Citylogistik; Citylogistiska utmaningar; Last mile leveranser; Godstransporter; E-handels distribution;

    Sammanfattning : We have conducted a study that is intended to investigate and understand how logistics companies in city logistics handle increased e-commerce challenges and describe what actions they take. To be able to do that, two question formulations have been formulated that goes: “What challenges, caused by an increased e-commerce, exist for logistics companies within city logistics?” and “What are logistics companies doing to address the challenges that exist and that are caused by increased e-commerce?”. LÄS MER

  3. 3. E-handels returer & miljöpåverkan : En kvalitativ studie om e-konsumenters returbeteende och medvetenhet kring returers miljöpåverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Gunnhildur Pétursdóttir; Dilbar Ali Ghafoori; [2020]
    Nyckelord :E-commerce; returns; consumer behaviour; environment; sustainability; awareness; communication; E-handel; returer; konsumentbeteende; miljö; hållbarhet; medvetenhet; kommunikation;

    Sammanfattning : Digitaliseringen inom e-handel växer i snabb takt och har lett till att konsumenters köpbeteende har förändrats. E-handeln erbjuder konsumenten en bekvämare köpresa med fler utökade alternativ som utbud, priser, transaktioner och leveranser (Botsman 2010; Lewis & Dart 2014). LÄS MER

  4. 4. Hur får kunden läkemedelsinformation och rådgivning vid e-handel? : Enkätundersökning av kundens respektive farmaceutens uppfattning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)

    Författare :Riim Darwish Adel; [2020]
    Nyckelord :e-handel; apotek; distanshandel; online apotek.;

    Sammanfattning : I det moderna samhället används mer och mer den digitala tekniken inom olika områden. Apoteksmarknaden i Svergie har genomgått en stor förändring efter omregleringen 2009 bl.a utveckling av e-handel. Apotekens e-handel bör uppfylla läkemedelsverkets krav när det gäller patientens säkerhet och kvalitet. LÄS MER

  5. 5. Servicens roll i E-handel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Hanna Söderlind; Gabriel Panisz; [2019]
    Nyckelord :Sensemaking; Sensegiving; E-Handel; E-Logistik; Strategy as practice; Selektiv decentralisering; E-service; Tvärfunktionella lag; Ömsesidig anpassning; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie belyser hur formella ledare ser på ständigt växande e-handel och de tillkommande kundkraven. Tidigare studier är överens om att e-handel ger upphov till dynamisk miljö som innebär att teknik och kundkrav ständigt förändras. LÄS MER