Sökning: "en studie av kontaktannonser"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden en studie av kontaktannonser.

  1. 1. "Söker Afrikansk tjej för trevliga möten då och då" : En genusvetenskaplig studie av kontaktannonser utifrån föreställningar kring ålder, klass och ras

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Genusvetenskap

    Författare :Sanna Norman; [2017]
    Nyckelord :Kontaktannons; ålderism; klass; rasifiering; postkolonialism;

    Sammanfattning : The aim of this paper is to examine how social structures and thoughts around age, class and race relate to personal ads in the local newspaper Mitt i Botkyrka. Based on Pia Laskars postcolonial theory, Beverly Skegs theory on respectability and Lars Anderssons theory on ageism I am going to explore how the advertisers of the personal ads describe themselves and what they seek in a partner. LÄS MER

  2. 2. ”Skriv något om dig själv” En studie av några språkliga aspekter på två svenska dejtingsajter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Malin Nilsson; [2014-04-28]
    Nyckelord :dejtingsajt; språkvetenskap; netspeak;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks några språkliga aspekter på texter från två av de mest populära svenska dejtingsajterna hösten 2010. Syftet med uppsatsen är att genom en kvantitativ undersökning fastställa några språkliga drag i de utvalda texterna, att jämföra dem med en forskning av en liknande sorts text (kontaktannons), samt att fastställa drag av så kallat Netspeak, skrivet språk på Internet. LÄS MER

  3. 3. Det sa bara klick - En kvalitativ studie om nätdejting och hur identiteter konstrueras online

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sabina Hansson; Malena Gustafsson; [2011]
    Nyckelord :identitetsskapande; kontaktannonser; internetdating; nätdejting; online dating; Match.com; konsumtionssamhället; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar fenomenet nätdejting utifrån teorier om identitetsskapande och konsumtionssamhället. Syftet var att ta reda på hur användare resonerade kring sitt eget och andras identitetsbyggande på nätdejtingsidor. För att få en inblick i, och kunna illustrera hur en sådan sida kan se ut, valde vi att utgå från Match.com. LÄS MER

  4. 4. Att Sälja Sig Själv -The brand called you-

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Iréne Fagerberg; Magnus Friberg; Karl Petersson; Jessica Johansson; [2002]
    Nyckelord :Personlig marknadsföring; att sälja sig själv; att marknadsföra sig själv; kontaktannonser; CV; curriculum vitae; diskursanalys; kritisk diskursanalys; psykologisk diskursanalys; Foucault; Fairclough; hyperrealitet; makt; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Det samhälle som vi lever i idag präglas av olika mer eller mindre kapitalistiska varumarknaders inflytande på vår vardag. Två trender som har sina orsaker helt eller delvis i detta förhållande är en ökad individualisering och marknadisering av samhället. LÄS MER