Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 183 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Marknadsföring i fotbollsvärlden. En studie som fördjupar sig i samspelet mellan klubbar och fotbollsspelares varumärken

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lucas Thijssen; Gabriel Ferriere; [2024-01-23]
    Nyckelord :Brand; Brand image; Branding theory; Celebrity endorsement theory; Emotional branding theory; Fan loyalty; Star player;

    Sammanfattning : In the world of football, the divide between Swedish clubs and the international competition has only increased in recent years. The financing of a club is a big part of its competitive force, with the transfer market being an important aspect in having a successful club and assembling a strong squad. LÄS MER

  2. 2. Att vara äkta eller sälja sig för pengar : Föreställningar om artisters autenticitet i samband med reklamsamarbeten med externa varumärken

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Lina Kerrouchi; Julia Jakobsson; [2024]
    Nyckelord :Authenticity; artists; music; influencer; influencer marketing; advertising; celebrity endorsement; qualitative interviews; focus groups; Autenticitet; artist; musik; influencer; influencer marketing; marknadsföring; kändissamarbeten; kvalitativa intervjuer; fokusgrupper;

    Sammanfattning : For decades authenticity has been of great interest in media and communication research. With this study, we aim to contribute to the research with a new perspective where authenticity is examined in artists who use influencer marketing on social media. LÄS MER

  3. 3. Socialdemokraternas positionsskifte mot NATO 2022 : En Argumentationsanalys av Socialdemokraterna vändning i natofrågan med koppling till Fear of Abandonment-teorin och den sociala konstruktionen av realism.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ekonomisk historia och internationella relationer

    Författare :Sizar Noori; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This academic study delves into the significant shift in Sweden's foreign policy with regard to NATO membership, focusing on the Social Democratic Party's (SAP) historical pivot in 2022. Set against the backdrop of Russia's invasion of Ukraine and the resultant altered security landscape in Europe, this paper seeks to unravel the internal and external factors influencing SAP's endorsement of Sweden's NATO application. LÄS MER

  4. 4. Den regnbågsfärgade neutraliteten : En liberal mångkulturteoretisk utvärdering av den statliga värdegrunden och svenska myndigheters deltagande i Stockholm Pride

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Metin Erdinc; Sara Holmström; [2024]
    Nyckelord :Liberal multicultural theory; Political theory; Pride; LGBTQ rights; Government; Public administration; Rights; Swedish authorities; Ideological analysis; Liberal neutrality; Culture; Citizenship; Liberalism;

    Sammanfattning : This study aims to assess the Swedish national value framework (Svenska statliga värdegrunden) in light of liberal multicultural theory, with a particular focus on the perceived conflict between theoretical principles and actual political practices, exemplified by Swedish authorities' participation in Stockholm Pride. To achieve this, an ideological analysis applies three contemporary liberal multicultural theories to evaluate the alignment of the Swedish national value framework with these theories. LÄS MER

  5. 5. Rekommendationers påverkan på konsumentbeteende : En kvantitativ studie av jämförelse mellan expert- och hållbarhetsrekommendationer inom livsmedelsbranschen

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Oscar Karlsson; Ludwig Ziegler; [2023]
    Nyckelord :Recommendations; Consumer Behavior; Decision-making Process; Congruence; Green Marketing; Authority; Rekommendationer; Konsumentbeteende; Beslutsprocess; Kongruens; Grön marknadsföring; Auktoritet;

    Sammanfattning : Previous research indicates that recommendations generally have a positive impact on consumer consumption, however, studies have primarily focused on industries such as film, dining and wine. This study examines the effects of various types of recommendations on consumer behavior within the food industry, where purchases tend to be routine and characterized by automated decision-making processes. LÄS MER