Sökning: "engagemang för varumärket"

Visar resultat 1 - 5 av 67 uppsatser innehållade orden engagemang för varumärket.

  1. 1. Internt varumärkesarbete : En kvalitativ studie av ledningens varumärkesarbete i ett franchisebolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sophie Eliasson; Nellie Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Corporate brand; internal brand; internal branding; franchise; Företagsvarumärke; internt varumärke; internt varumärkesarbete; franchise;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att bygga ett starkt varumärke krävs det att det interna varumärket genomsyrar hela organisationen. För att lyckas med detta måste företagen arbeta med sitt interna varumärke vilket innebär att de skall behandla sina medarbetare som sina interna kunder. LÄS MER

  2. 2. Konsten att skapa ett varumärke : En kvalitativ studie om hur skandinaviska modevarumärken inom premiumsegmentet arbetar med varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ana Ristic; Lina Jörnhammar; Tove Höög; [2023]
    Nyckelord :brand; branding; brand identity; product mix; premium brand; fashion industry; varumärke; varumärkesbyggande; premiumvarumärke; varumärkesidentitet; produktmix; modeindustrin;

    Sammanfattning : Den globala modeindustrin är idag en av de mest konkurrenskraftiga branscherna i världen där särskilt premiumsegmentet har haft stor tillväxt på senare tid. I takt med att det regelbundet tillkommer nya företag på marknaden är det svårt för företag att särskilja sig från sina konkurrenter. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesbyggande i sociala medier : En kvalitativ studie; hur små och medelstora företag använder sociala medier för att öka konsumenters engagemang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Louise Johansson; Vilma Ljungborg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: Varumärkesbyggande i sociala medier Författare: Louise Johansson och Vilma Ljungborg Handledare: Anna Sörensson Examinator: Navid Ghannad Nivå: Kandidatuppsats Termin: VT 2023 Sociala medier är en effektiv kanal med stor räckvidd för att nå ut till potentiella kunder, skapapersonlig kontakt och konsumentengagemang. Interaktioner med kunder ger starkare relationermellan företagen och kunderna. LÄS MER

  4. 4. The Development of Brand Loyalty within Online Motorsport Brand Communities

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Alexander Hedlund; Simon Sundelius; [2023]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Online Brand Communities; Motorsport; Motorsport Brand Communities; Brand Community Engagement; Brand Identification; Brand Community Participation; Brand Community Identification; Brand Community Trust; Brand Community Commitment;

    Sammanfattning : The use of online brand communities and its effect on brand loyalty has been heavily researched in previous studies. However, online brand communities in the context of motorsport, which is inherently different from other sports, has not been thoroughly researched previously and currently remains unknown. LÄS MER

  5. 5. Reuse within the Business of Children's Toys : Contributing to a more circular and economically stable playtime

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Ella Kurland; Emelie Lundström; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report presents a master’s degree project in Integrated Product Design at KTH Royal Institute of Technology in Stockholm. The project was conducted on the behalf of Micki Leksaker AB,with the purpose to develop a service that promotes a more sustainable lifestyle and consumption of children’s toys. LÄS MER