Sökning: "engelska uppsats årskurs 9"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden engelska uppsats årskurs 9.
1. Punctuation in Swedish Upper Secondary School
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Punctuation enhances the understanding and correct reading of written text by the use of spacing and conventional signs. When learning a language, the usage of correct punctuation is vital. This is especially important when learning a second language since punctuation rules vary between languages. LÄS MER
2. Dyslexi prov och extra anpassningar. En studie om hur elever med diagnos dyslexi upplever extra anpassningar vid skilda provsituationer
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : SammanfattningHär följer en kort sammanfattning av de viktigaste elementen i mitt examensarbete. Syfte och frågeställningar: Syftet med denna studie är att bidra med kunskaper om hur elever med diagnosen F810, specifika läs- och skrivsvårigheter (dyslexi) i årskurs 9 upplever extra anpassningar, utifrån Skolverkets och logopeders rekommendationer, vid skilda provsituationer. LÄS MER
3. Utommusikaliska pedagogiska vinster : Studier av sambandet mellan musikundervisning och elevers studieresultat i kärnämnena
L2-uppsats, Örebro universitet/MusikhögskolanSammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka sambandet mellan mängden musikundervisning och elevers slutbetyg i ämnena Svenska, Matematik och Engelska. Undersökningen har gjorts genom en kvantitativ statistisk jämförelse. LÄS MER
4. Ordinlärningsstrategier i svenska som andraspråk, engelska och moderna språk.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språketSammanfattning : Syftet med min uppsats är att göra en jämförelse av hur lärare och andraspråkselever i årskurs 7-9 säger sig arbeta med ordinlärning och inlärningsstrategier i ämnena svenska som andraspråk, engelska och moderna språk (franska, spanska och tyska). Som underlag för min studie har jag valt att genomföra en elevenkät samt lärarintervjuer. LÄS MER
5. Ännu ej Godkänt!
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Sedan 1998 tillämpar den svenska grundskolan ett nytt betygsystem som ska vara mål- och resultatrelaterat. Elever med samma kunskaper ska få samma betyg i hela landet. Mål och betygskriterier är fastställda. Lärare, elever och alla andra kan alltså känna till vad som krävs för de olika betygsstegen: G, VG och MVG. LÄS MER