Sökning: "engelskundervisning i sverige"

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden engelskundervisning i sverige.

  1. 1. Muren mellan skolan och fritidens engelska : Hur inkluderas extramural engelska i skolans engelskundervisning?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Fatlind Berisha; [2024]
    Nyckelord :Extramural engelska; engelskundervisning; fritidsengelska och undervisningsmetoder;

    Sammanfattning : This study explores the integration of extramural English in school teaching of English and use among students outside the classroom. With the growing exposure to English through digital media, a new concept of "prosumer" is being created, a role that students increasingly fulfill where they are active both as consumers and producers. LÄS MER

  2. 2. Läromedel i engelskundervisningen och det används som ett verktyg

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Anton Westling; Olivia Westh; [2023]
    Nyckelord :Engelskundervisning; kommunikativ kompetens; lärarinverkan; läromedel och verktyg.;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på lärare och hur de använder läromedel som ett verktyg i engelskundervisningen. Syftet är att få en djupare förståelse för hur lärare använder läromedel och läromedel som verktyg i engelskundervisningen för årskurs 2-3 i Sverige. LÄS MER

  3. 3. Man ska plocka dem direkt! : Kommunikativa undervisningsmetoder i två lärares engelskundervisning i årskurs 4

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Elizabeth Logrén; [2023]
    Nyckelord :Primary school years 4–6; English subject; communicative competence; teaching; Communicative Language Teaching; Sweden; Grundlärare årskurs 4–6; engelskämnet; kommunikativ kompetens; undervisning; Communicative Language Teaching; Sverige;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att ta reda på huruvida undervisningsmetoder för att utveckla elevernas muntliga, kommunikativa förmågor skulle vara synliga vid observationer av två lärares engelskundervisning i årskurs 4. Syftet var även att genom intervjuer få kunskap om de undervisande lärarnas syn på att utveckla elevernas förmåga att muntligt kommunicera på engelska och om deras arbetssätt innehöll aktiviteter för att främja denna utveckling. LÄS MER

  4. 4. Att möta alla elever : Lärares tolkning och beskrivning av differentierad engelskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Ida Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Differentierad undervisning; inkludering; engelskundervisning; fenomenografi;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att identifiera hur engelsklärare i årskurs 4–6 uppfattar begreppet differentierad undervisning, samt urskilja hur begreppet förankras i undervisningen. Syftet uppnås genom att besvara frågorna om hur lärare tolkar begreppet differentierad undervisning, vad lärare anser vara viktiga kunskaper och färdigheter för att lyckas med en differentierad undervisning i engelska samt hur de deltagande lärarna beskriver sin differentierade engelskundervisning. LÄS MER

  5. 5. Lärares varierade undervisning och elevers uppfattningar : En kombinerad metodstudie inom engelskundervisningen i årskurs 4 till 6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Yahye Liibaan; [2023]
    Nyckelord :varierad undervisning; engelskundervisning; mellanstadiet; observation; intervju; enkät; Sverige;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att se hur de deltagande lärarna använder varierad undervisning inom engelskämnet i årskurs 4–6 och hur eleverna uppfattar undervisningen. Metoderna som användes i studien var observationer, intervjuer och enkäter. Studiens resultat visar att lärarna använde sig av varierad undervisning olika mycket. LÄS MER