Sökning: "enkätundersökning examensarbete"

Visar resultat 1 - 5 av 509 uppsatser innehållade orden enkätundersökning examensarbete.

  1. 1. Effekterna av en sammantagen och allsidig bedömning: En kombinerad dokumentanalys och enkätundersökning om Ämnesbetygsreformens princip för betygssättning

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Svenska

    Författare :Carl-Johan Mellin; [2024]
    Nyckelord :Likvärdig bedömning; betygsinflation; professionell autonomi; läroplansteori; ämnesbetygsreformen; General Works;

    Sammanfattning : Föreliggande examensarbete grundar sig på den nya principen för betygssättning som infördes i samband med riksdagens klubbande av Ämnesbetygsreformen den 23 februari 2022. Syftet med arbetet var att ta reda på vilka intentioner som låg bakom den nya principen för betygssättning och vilket effekt den nya principen har och har haft för svensklärares bedömningsarbete. LÄS MER

  2. 2. Undervisning i förskolan : En studie om hur förskollärare tolkar och tillämpar undervisningsbegreppet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Anna Hagel Andersson; [2024]
    Nyckelord :didactics; preschool; preschool teacher; equity; teaching; didaktik; förskola; förskollärare; likvärdighet; undervisning;

    Sammanfattning : Undervisning i förskolan har sedan det infördes i förskolans läroplan varit ett omdiskuterat begrepp och förskollärare har uttryckt oro för att förskolans tradition av att arbeta holistiskt med fokus på omsorg och lärande hotas i och med undervisningsbegreppets inträde i förskolan. Syftet med detta examensarbete är att med utgångspunkt i didaktisk teori och de didaktiska frågorna vad, när och hur bidra med kunskap om hur förskollärare tolkar och tillämpar undervisningsbegreppet. LÄS MER

  3. 3. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lorita Maqedonci; Vanesa Voca; [2024]
    Nyckelord :EWOM; positiv negativ WOM; e-handel; OCR; IACM; TikTok; och sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER

  4. 4. Är det någon som bryr sig? : En studie av hur autonomi, kompetens och tillhörighet påverkar motivation och arbetsprestation hos högskolelärare och yrkesidrottstränare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jakob Sanfridsson; Lina Tollsten; [2024]
    Nyckelord :Self-determination theory; Autonomy; Competence; Relatedness; Leadership; Motivation; Självbestämmandeteorin; autonomi; kompetens; tillhörighet; ledarskap; motivation;

    Sammanfattning : Titel: Är det någon som bryr sig? - En studie av hur autonomi, kompetens och tillhörighet påverkar motivation och arbetsprestation hos högskolelärare och yrkesidrottstränare   Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi   Författare: Jakob Sanfridsson och Lina Tollsten   Handledare: Monika Wallmon   Datum: 2024, januari   Syfte: Att undersöka och analysera motivationsfaktorer hos högskolelärare och yrkesidrottstränare, utifrån självbestämmandeteorin. Genom att identifiera likheter och skillnader i motivationsdrivkrafter för dessa två grupper, ämnar studien bidra till en djupare förståelse av hur olika faktorer påverkar motivationen inom olika yrkesområden. LÄS MER

  5. 5. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ruth Landström; Oscar Syrén; Olle Wallinder; [2024]
    Nyckelord :Influencer marketing; mikroinfluencers; engagemangsnivå; trovärdighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER